Petition Closed

El paraje conocido como As Brañas de Sada es un humedal de origen litoral ubicado en pleno centro urbano de esta villa costera de A Coruña (Galicia-España).
El humedal forma parte de un antiguo “sistema de humedal playa-barrera” sobre el que se ubicó la trama urbana de Sada.
As Brañas sufrieron una profunda transformación debido a la explotación de arcilla para la fabricación de teja y ladrillo iniciada a principios del s.XX y abandonada 60 años después. Las lagunas actuales son producto de la explotación de más de 10 tejeras.
Desde 1994 está vigente un Plan de Protección en el que se preservan 24ha pero que en realidad ha servido como instrumento para urbanizar, a base de sucesivos rellenos, una superficie de igual extensión usurpada al humedal.
Aparte de acoger especies amenazadas (Real Decreto 439/1990, Catálogo de especies amenazadas) y de Interés Comunitario (Directiva 92/43/CEE), As Brañas conservan restos del pasado reciente industrial, tan amenazados por la desidia y el abandono como la fauna y la flora del entorno.
En la Delegación de As Mariñas de la Sociedade Galega de Historia Natural (SGHN) trabajamos para que de una vez por todas cesen las amenazas de urbanización, el vertido de restos de todo tipo y la despreocupación del gobierno municipal que, aunque apoya la creación de la Reserva de la Biosfera “Mariñas Coruñesas e Terras do Mandeo”, no aporta ni un solo metro cuadrado de superficie protegida a la misma y además, en el Plan General de Ordenación Urbana, omite la figura de protección de As Brañas y, con alevosas intenciones, recalifica los terrenos que estas ocupan.
Ayúdanos a exigirles al alcalde y al gobierno municipal de Sada que, sin ambigüedades, protejan As Brañas de forma efectiva, que las propongan e incluyan entre los espacios protegidos de la futura Reserva de la Biosfera y que cesen sus prácticas especulativas, tomando las medidas oportunas para convertir este humedal en un referente para el turismo verde (diversificando y desestacionalizando así la oferta turística de una población tan dependiente de esta actividad) y que sea un espacio para que la ciudadanía goce de una naturaleza bien conservada.

---
A paraxe coñecida como as Brañas de Sada é un humidal litoral de orixe natural situado en pleno centro urbano desta vila costeira da Coruña (Galicia-España).
O humidal forma parte dun antigo “sistema de humidal praia-barreira” sobre o que se situou a trama urbana de Sada.
As Brañas sufriron una profunda transformación debido á explotación de arxila para a fabricación de tella e ladrillo iniciada a principios do s.XX e abandonada 60 anos despois. As lagoas actuais son produto da explotación de máis de 10 telleiras.
Desde 1994 está vixente un Plan de Protección no que se preservan 24ha mais que en realidade serviu como instrumento para urbanizar, a base de sucesivos recheos, unha superficie equivalente usurpada ó humidal.
Ademais de acoller especies ameazadas (Real Decreto 439/1990, Catálogo de especies amenazadas) e de interese comunitario (Directiva 92/43/CEE), As Brañas conservan restos do pasado recente industrial, tan ameazados pola desidia e o abandono como a fauna e flora do contorno.
Na Delegación de As Mariñas da Sociedade Galega de Historia Natural (SGHN) traballamos para que dunha boa vez cesen as ameazas de urbanización, o verquido de restos de todo tipo e a despreocupación do goberno municipal que, aínda que apoia a creación da Reserva da Biosfera “Mariñas Coruñesas e Terras do Mandeo”, non achega nin un só metro cadrado de superficie protexida á mesma e ademais, no Plan Xeral de Ordenación Urbana omite a figura de protección de As Brañas e, con alevosas intencións, recualifica os terreos que estas ocupan.
Axúdanos a esixirlles ó alcalde e ó goberno municipal de Sada que, sen ambigüidades, decidan protexer As Brañas de forma efectiva, que as propoñan e inclúan entre os espazos protexidos da futura Reserva da Biosfera e que cesen as súas prácticas especulativas, tomando as medidas oportunas para converter este humidal nun referente para o turismo verde (diversificando e desestacionalizando así a oferta turística dunha poboación tan dependente desta actividade) e que sexa un espazo para que a cidadanía goce dunha natureza ben conservada.

---
The place known as “As Brañas de Sada” is a wetland of coastal origin located in the urban center of this seaside village in A Coruña, Spain. The wetland is a part of the former "barrier -beach wetland system" on which the Sada's urban centre grew// was located. As Brañas suffered a deep transformation due to the exploitation of clay for the manufacture of tile and brick initiated at the beginning of the 20th century and lasting 60 years.The current lagoons are the result of the work of more than 10 clay installations.
Since 1994, a Protection Plan is in force, preserving 24Ha. Nevertheless, it has actually served as an urbanization instrument through successive landfills of areas usurped to the wetland.
Moreover, As Brañas shelter threatened species (Real Decreto 439/1990, Catálogo de especies amenazadas) and contain the remains of their recent industrial past, that are as threatened by carelessness and neglect as the fauna and flora.
From the As Mariñas Delegation of the Sociedade Galega de Historia Natural (SGHN), we are working to stop the threats of urbanization, the spillage of all kinds of remains and to change the attitude of the municipal government which, despite supporting the creation of “Mariñas Coruñesas e Terras do Mandeo” Biosphere Reserve, it contributes not even with a single square metre of protected area and in addition, it skips the protective figure of As Brañas and re-qualifies this area, with deceitful intentions, in the General Plan of Urban Arrangement.
Help us demand the mayor and the Sada’s municipal government that, at last, protect As Brañas in an effective way, by including them as one of the protected areas of the future Biosphere Reserve as well as stopping speculative practices and taking the appropriated measures to turn this wetland into a model for the green tourism (diversifying the tourist offer of the village, so dependent on this activity) and into a space where citizens can enjoy a well preserved nature.

Letter to
Grupo de Desenvolvemento "Terra das Mariñas".
Concejal de Medio Ambiente de Sada
Alcalde-Presidente del Ayuntamiento de Sada
Somos un grupo de ciudadanos conscientes de la fragilidad de muchos de los ricos ecosistemas que nos rodean. Los estudios existentes sobre el humedal de As Brañas de Sada reconocen la riqueza tanto medioambiental como patrimonial de la zona. En la reciente exposición realizada en Sada sobre la candidatura de la Reserva de la Biosfera “Mariñas Coruñesas e Terras do Mandeo” se ha demostrado la implicación del gobierno local en esta iniciativa. Una forma efectiva de apoyar dicha Reserva por parte del Ayuntamiento de Sada es aportar zonas protegidas de alto valor ambiental. Por tanto, solicitamos al Sr. Alcalde de Sada que se protega eficazmente, usando alguna de las posibilidades que ofrece la legislación autonómica y estatal, el humedal de As Brañas de Sada. Esta actuación tendría como objetivo la conservación y puesta en valor de una zona que debido a su situación se ve amenazada por la especulación urbanística, lo que podría alterar gravemente el equilibrio del ecosistema y del legado histórico que alberga. En cuanto a su valor turístico, creemos en la necesidad de fomentar su disfrute público y valorar su especial potencialidad en el ámbito educativo.

Confiamos en la sensibilidad del alcalde y esperamos una pronta y favorable respuesta.

Señor Alcalde-Presidente do concello de Sada,

Somos un grupo de cidadáns conscientes da fraxilidade de moitos dos ricos ecosistemas que nos rodean. Os estudos existentes sobre o humidal das Brañas de Sada recoñecen a riqueza tanto ambiental como patrimonial da zona. Na recente exposición realizada en Sada sobre a candidatura da Reserva da Biosfera “Mariñas Coruñesas e Terra do Mandeo” demostrouse a implicación do goberno local nesta iniciativa. Unha forma efectiva de apoiar devandita Reserva por parte do Concello de Sada é achegar zonas protexidas de alto valor ambiental. Xa que logo, solicitamos ao Sr. Alcalde de Sada que se protexa eficazmente, usando algunha das posibilidades que ofrece a lexislación autonómica e estatal, o humidal das Brañas de Sada. Esta actuación tería como obxectivo a conservación e posta en valor dunha zona que debido á súa situación vese ameazada pola especulación urbanística, o que podería alterar gravemente o equilibrio do ecosistema e do legado histórico que alberga. En canto ao seu valor turístico, cremos na necesidade de fomentar a súa goce público e valorar a súa especial potencialidade no ámbito educativo.

Confiamos na sensibilidade do alcalde e esperamos unha pronta e favorable resposta.

Mr Mayor - President of Sada's Council,
We are a group of citizens whom are aware of the fragility of the rich ecosystems that surround us. Studies based on the “As Brañas de Sada” wetland recognize the envirnomental and patrimonial richness of the zone. A recent exhibition realized in Sada, showing the candidacy of the " Mariñas Coruñesas and Terras do Mandeo " Biosphere Reserve has demonstrated the implication of the local government in this initiative. An effective way of supporting the above mentioned Reserve by the Sada's Council is to contribute with high environmental value protected zones. Therefore, we request Mr. Sada’s Mayor that protects effectively, using someone of the possibilities that offers the autonomous and state legislation, “As Brañas de Sada “ wetland. This action would take the conservation and the value enhancement strategy as aims, even thogh due to its situation this wetland is threatened by the urban development speculation, which it might seriously alter the ecosystem balance and the historical legacy that it shelters. As for its tourist value, we believe in the need to promote its public enjoyment and to value its special potential as an educational area.

We trust in the sensibility of the mayor and wait for a prompt and favorable response.