0 hanno firmato. Arriviamo a 150.000.

Italian / English / French / Spanish

To the Minister of Justice - To the Minister of Health - To the Minister of the Environment - To the President of the Senate of the Italian Republic - To the President of the Chamber of Deputies

Petition: ANIMALS AS SUBJECTS OF LAW. MORE SEVERE PENALTIES FOR THOSE WHO MISTREAT AND KILL THEM. *

It is no longer acceptable that italian law categorize animals as RES (things), as if they were chattels.

So, we ask for a reform of the civile code, that must identify animals as sentient being and so as subject of law.

Currently, the penal code protects only the feeling for the animals, it doesn’t protect the animals.

To achieve that reform means to obtain extreme changes for the safeguard of the animals, as:

• - the abrogation of intensive and extensive land and acquatic breeding and slaughterhouses;
    - the abrogation of hunting and fishing;
    - the abrogation of fur breeding and the creation of facilities to host - those species
    - the abrogation of animal testing, an unscientific and immoral practice, to completely replaced by the use of research methods without animals and alternative methods of substitution in all areas of research;
    - the abrogation of circuses and event with animals (included religious event and palios)
    the abrogation of the practices against the biologic and ethologic nature of the animals;
    - the hardening of penalties for those who mistreat, kill and sexually exploit animals, zooerastia, with the provision of circumstances aggravating the crime, such as the use of weapon, failure to rescue, despicable behaviour.

If you can’t accept animal’s pain ad suffering and if you can’t accept that animals – our friends – are considered “chattels” and “object whitout a value”, you can help asking to the Italian Parliament and istitutions to submit all the requests of this petition and, moreover, a law to acknowlwdge the legal subjectivitiy of animals.

* Our goal is to reach 500,000 signatures.

Signatories

• 1) Comitato Tutela Diritti Animali - Presidente Simonetta Tempesti with: 2) Alba Animalista 3) Amore Randagio - Referente Anita De Cesaris 4) Amore Randagio Onlus R.E. - Presidente Bruna Mangano 5) Amore a Quattrozampe ODV - Presidente Domenico Molinini 6) Animal Liberation - Presidente Lilia Casali 7) Animalisti Volontari Pescara - Presidente Marialuisa D’Olimpio 8) Anonymous for Voiceless – Referente Eleonora Sola 9) A.N.P.A. Santeramo - Referente Maria Digirolamo 10) ANTA Onlus – Presidente Nazionale Bruno Mei 11) ARIEL la speranza di chi non ha voce 12) Arte H Progettare APS - Presidente Claudia Marini 13) Associazione Animalista Franca Valeri - Referente Giulia Negri 14) Associazione Arca di Rita – Referente Francesca Raspante 15)Associazione Guardie per l’Ambiente sezione Calabria- Referenti Franco Bellantone e Marisa Allegro 16) Associazione Pelosi Felici – Referente Veronica Velisares 17) Attivisti nel cuore Italia - Presidente Ilaria Fagotto 18) AVA – Presidente Franco Libero Manco 19) A.V.C.P.P. - Presidente Giuseppe Villirillo 20) Beagle Rules Forever Beaglelandia – Referente Romano Quattropanetti 21) Be Positive Factory – Referente Enza Tammariello 22) BolognAnimale 23) Cittadini Consapevoli 24) Climate Fish Italia - Presidente Simone Scampoli 25) Comitato Unitiperloro 26) Con Fido nel Cuore Onlus - Referente Zina Giambertone 27) Coordinamento Antispecista Latina Frosinone- Referente Stefano Caccavello 28) DPA Onlus - Referente Alessia Strozzi 29) Elisabetta e I suoi angeli onlus – Presidente Paolina Bretagna 30) ENPA sezione di Parma- Referente Lella Gialdi 31) Ethicare – Referente Lara Olga Scarsella 32) Gli amici del pratone di Lissone Onlus – Referente Silvia Marotto 33) IAPL Italia Onlus – Referente Roberto Montalbano 34) I Care - Presidente Dott. Massimo Tettamanti, Criminologo Forense 35) Iene Vegane – Presidente Alessandra Di Lenge 36) Il Piccolo Santuario di Nama - Referenti Massimo Doria e Nadia Bernardi 37) Impronte Amiche onlus – Referente Cristina Cavagna 38) Insieme per FBM Proteggiamo i Levrieri No Profit - Presidente Claudio Luca Lo Campo 39) International Animal Protection League Ucraina- Presidente Andrea Cisternino 40) Italia Fish Save- Presidente Simone Scampoli 41) LEAL Lega Antivivisezionista- Presidente Gian Marco Prampolini 42) LEAL Lega Antivivisezionista sezione di Pavia - Responsabile Ugo Bettio 43) LIDA sezione di Ortona- Presidente Paola Stollavagli 44) MAC Movimento Anti Caccia- Presidente Paolo Perbellini 45) Movimento Etico Tutela Animali e Ambiente- Referente Italia Valerio Vassallo 46) Movimento tutela ambiente- rifugio antispecista di Valeria Dall’Oca 47) OIPA Italia sezione di Campobasso e provincia- Delegato Giancarlo Calvanese 48) Osso For Friend – Referente Marta Catarinozzo 49) Parma Etica Festival 50) Quello che Davvero Conta- Referente Luca Borreale 51) Rifugio Hope - Referente Corinne Elfie 52) Santuario Capra Libera Tutti- Referente Massimo Manni 53) The Save Movement Italia- Presidente Simone Scampoli 54) U.P.A. Unione per gli Animali- Presidente Giuseppe Panassidi 55) U.V.A. Unione Vegetariana Animalista Organizzazione di Volontariato - Presidente Arch. Massimo Andellini 56) Vegan Project Napoli- Referente Fabiana De Crescenzo 57) Zampe d’Oro Onlus- Presidente Giancarla Anigoni 58) Zampe che danno una mano Onlus - Presidente pro tempore Giada Bernardi
  • and with:  59) Dott.ssa Ingrid Alberti 60) Dott.ssa Sabina Bietolini, Biologa nutrizionista 61) Orietta Biguzzi 62) Emanuela Bonamore 63) Cecilia Bravo 64) Francesca Bruno 65) Francesca Caiani 66) Loredana Cannata 67) Paola Caracciolo 68) Anna Leyda Cavalli 69) Viviana Cavazzoni 70) Dott.ssa Serenella Conversi 71) Dott. Maurizio Corsini, Psichiatra 72) Prof. Bruno Fedi, Esperto Antivivisezionista 73) Dott.ssa Jamie Hard 74) Pier Ernesto Irmici 75) Riccardo Laganà 76) Amalia Lanoce 77) Mario Liti 78) Rosaria Aurora Loprete 79) Dott.ssa Candida Nastrucci, Biologa e Ricercatrice 80) Laura Sai 81) Simone Scardecchia 82) Stefania Schiaroli 83) Rossella Seno 84) Tullio Solenghi 85) Corinne Vosa 86) Massimo Wertmüller