Petition Closed
Petitioning Ajuntament de Barcelona

No a la privatització del Museu Picasso de Barcelona.

Supporters

El Museu Picasso cap a la privatització i la subordinació als interessos de les grans empreses.

El Museu Picasso passa a ser gestionat per una Fundació que donarà peu a l’entrada directa en el seu govern de les grans empreses culpables de la situació d’espoli econòmic i social .

El personal del museu Picasso patirà una nova desregulació. S'incrementarà  la precarietat en els llocs de treball en detriment d'una necessària funció pública fonamentada en els principis d’igualtat d’accés , mèrit i capacitat. El control públic es difuminarà més en el sistema de gestió de fundació, que com en el cas Millet ha causat els pitjors casos de corrupció de les darreres dècades.

L’Acord de la sessió del 21 de desembre de 2012 de la Comissió de cultura, coneixement, creativitat i innovació de l’Ajuntament de Barcelona , pel qual s’aprova definitivament la creació i els estatuts de la fundació, ja només deixa pendent de l’Alcalde i del calendari previst el canvi de forma de gestió del museu Picasso.

El Museu Picasso passa a gestionar-se per una fundació que incorpora en el seu govern a les grans empreses com: BBVA, Caixa de Pensions Caixa de Catalunya (especulació, desnonaments) , Fundació Abertis (peatges autopistes) , Gas Natural, Repsol YPF (multinacionals de serveis bàsics privatitzats), COBEGA (Coca Cola).

Un objectiu clar és ampliar la proporció de finançament i control privat (de grans capitals no del ciutadà) en detriment del finançament i control públics.
Anys d’inversió pública i un important pressupost d’ingressos propis passaran a tenir control privat i per a objectius i interessos lligats al gran capital. Es pot dir que l’administració dona als sectors més elitistes de la societat el símbol i el patrimoni Picassià que pertany a la ciutat de Barcelona.

Segón objectiu: desregular (eliminar controls democràtics) en benefici dels interessos privats. En la pràctica introduir la precarització del personal i de la gestió que volen “els mercats”. Res de treballadors/es culturals amb drets i autonomia de qui mana. Enterrament més profund del ja molt arraconat principi d’accés als llocs de treball en igualtat, mèrit i capacitat , afeblit per 30 anys de continuats atacs neoliberals i polítics clientelars des del govern municipal. Benvingudes les arbitrarietats familiars i elitistes i la pèrdua de control de gestió pública sobre la necessària autonomia cultural i sobre l’economia i el pressupost , com en el trist cas de la Fundació Palau de la Música, protagonista d’un dels casos més grans de corrupció destapat en els darrers anys.

La Plataforma SOS Cultura denunciem aquesta privatització progressiva i de facto d’un patrimoni públic i de la ciutat i demanem el retorn immediat a la gestió directa municipal del Museu Picasso.

Manifest complet i informació detallada i actualitzada a http://wp.me/P2g4Nx-4P

Firma la petició per a recolzar aquesta lluita pels serveis públics culturals

Letter to
Ajuntament de Barcelona
No a la privatització del Museu Picasso de Barcelona.