Petition Closed

ACT AGAINST CRUEL PUPPY TRADE

ACTUA CONTRA EL CRUEL COMERÇ DE CADELLS

[SPANISH VERSION]

Animales vendidos con displasia de cadera, enfermedades víricas graves con resultado de muerte, con falta o malformaciones de órganos internos, ciegos... El comercio trata a los animales como meros objetos de una cadena de producción hasta que llegan al usuario final, el comprador.  Puedes consultar aquí la noticia publicada en el Diari Ara.

LIBERA! ha llevado a cabo una investigación sobre la compra-venta de animales, que incluye la realización de una denuncia colectiva contra una de las empresas de venta de animales más importante de Catalunya.

El Código Civil Catalán dice: 'Los animales, que no se consideran cosas, están bajo la protección especial de las leyes'. No obstante, la administración no actúa en consecuencia a este marco jurídico del que la sociedad catalana se ha dotado.

Por todo ello pedimos, a la Generalitat de Catalunya:
- La prohibición de la venta de cachorros en Catalunya, comenzando por la importación de animales de otros países.
- La esterilización obligatoria de perros y gatos, evitando así la superpoblación actual de animales que saturan los refugios, su abandono y la cría casera.
- Moratoria en la venta de animales hasta que se llegue a un texto de Ley que garantice los controles, inspecciones y la rigurosidad sanitaria en la venta de animales, prohibiéndola definitivamente si la compra-venta no puede garantizar que los animales sean tratados como seres vivos a los que debemos proteger (tal y como indica el código civil catalán) y no como objetos.

Al Ajuntament de Barcelona:
- Una prueba piloto en Barcelona, con la creación de un centro de adopción de perros y gatos en un barrio de la ciudad. Como ya sucede en algunas ciudades de California y Canadá, donde la venta de animales en tiendas está prohibida y muchos establecimientos se han reconvertido en centros de adopción, que trabajan en colaboración con las protectoras locales.

[CATALAN VERSION]

ACTUA CONTRA EL CRUEL COMERÇ DE CADELLS

Animals venuts amb displàsia de maluc, malalties víriques greus amb resultat de mort, amb manca o malformacions d'òrgans interns, cecs... El comerç tracta els animals com a mers objectes d'una cadena de producció fins que arriben a l'usuari final, el comprador. Pots consultar aquí la notícia publicada al Diari Ara.

LIBERA! ha portat a terme una investigació sobre la compra-venda d'animals, que inclou la realització d'una denuncia col.lectiva contra una de les empreses de venda d'animals més important de Catalunya.

El Codi Civil Català diu: 'Els animals, que no es consideren coses, estan sota la protecció especial de les lleis'. No obstant, l'administració no actua en conseqüència a aquest marc jurídic del que la societat catalana s'ha dotat.

Per tot això, demanem a la Generalitat de Catalunya:
- La prohibició de la venda de cadells a Catalunya, començant per la importació d'animals d'altres països.
- L'esterilització obligatòria de gossos i gats, evitant així la superpoblació actual d'animals que saturen els refugis, el seu abandonament i la cria casolana.
- Moratòria sobre la venda d'animals fins que s'arribi a un text de Llei que garanteixi els controls, inspeccions i la rigorositat sanitària en la venda d'animals, prohibint-la definitivament si la compra-venda no pot garantir que els animals siguin tractats com a éssers vius als que devem protegir (tal i com indica el codi civil català) i no com a objectes.

A l'Ajuntament de Barcelona:
- Una prova pilot a Barcelona, amb la creació d'un centre d'adopcions de gossos i gats a un barri de la ciutat. Com ja succeeix a algunes ciutats de Califòrnia i Canadà, on la venda d'animals a botigues està prohibida i molts establiments s'han reconvertit en centres d'adopció, que treballen en col.laboració amb les protectores locals.

[ENGLISH VERSION]

ACT AGAINST CRUEL PUPPY TRADE

Animals are sold with hip dysplasia, severe viral diseases leading to death, with absence or malformation of internal organs, blind ... The business treats animals as mere objects of a production line until they reach the end user, the customer. You can consult here the new published at Diari Ara newspaper.

LIBERA! has conducted an investigation into the buying and selling of animals, including the completion of a collective complaint against one of the most important companies in Catalonia that sells animals.

The Catalan Civil Code states that 'Animals, which are not considered objects are under the special protection of the laws'. However, the administration did not act accordingly to this legal framework that Catalan society has set.

Therefore we call on the Government of Catalonia:
 - The prohibition of the sale of puppies in Catalonia, starting with the importation of animals from other countries.
- The compulsory sterilization of dogs and cats, thus avoiding the current overpopulation of animals that are saturating shelters, being abandoned, and home breeding.
- Moratorium on the sale of animals until it reaches a law that ensures controls, inspections and sanitary rigor in the sale of animals, banning it completely if the sale can not guarantee that the animals are treated as living that must be protected (as indicated by the Catalan civil code) and not as objects.

At the Barcelona City Council:
 - A pilot test in Barcelona, with the creation of an adoption center for dogs and cats in a city neighborhood. As is already the case in some cities in California and Canada, where the sale of animals is prohibited in shops and many stores have been converted into adoption centers, working in collaboration with local protection groups.

Letter to
Direcció General del Medi Natural i Biodiversitat Generalitat de Catalunya
Oficina de Protecció dels Animals de Barcelona
Benvolgut Sr./a,

amb la meva signatura els hi vull demanar el recolzament a les peticions proposades per l'Associació Animalista Libera!, en relació al comerç de cadells.
La investigació portada a terme per aquesta entitat http://www.liberaong.org/nota_actualidad.php?id=3490 mostra com aquest comerç tracta els animals com a mers objectes d'una cadena de producció fins que arriben a l'usuari final, el comprador: animals venuts amb displàsia de maluc, malalties víriques greus amb resultat de mort, amb manca o malformacions d'òrgans interns, cecs...

Com a ciutadà reclamo l'acompliment del Codi Civil Català, que diu: 'Els animals, que no es consideren coses, estan sota la protecció especial de les lleis'.

És per tot això que sol.licito,

A la Generalitat de Catalunya:

- El tancament cautelar de les botigues en les que hi hagin indicis de vulneracions molt greus de la llei de protecció dels animals. Degut a la seva saturació, l'administració no actua de forma àgil devent les denuncies, pel que un tancament cautelar evitaria la mort inacceptable de centenars d'animals.

A l'Ajuntament de Barcelona:

Només a la ciutat de Barcelona hi ha prop de 50 establiments dedicats a la venda d'animals. Això suposa que cada any milers d'animals entren en un circuit comercial que, a la majoria dels casos, inclou: criador, majorista, botiga de venda al públic, comprador. Cada un d'aquests individus pateix la cosificació, desatenció, trasllat (la majoria de vegades de milers de km.), abans d'arribar a la seva destinació final, destí que no es troba garantit donat que la seva vida dependrà de qui el compri.

A Catalunya, encara que està prohibit el sacrifici d'animals abandonats, alguns municipis presenten moratòria, pel que es continuen sacrificant animals.

Resulta paradoxal que es criïn i venguin milers d'animals mentre tants d'altres són abandonats i saturen les protectores.
És imperatiu prendre el tipus de mesures que sol.licita l'Associació Animalista Libera! per finalitzar amb totes aquestes cruels formes de maltractament cap als animals.