ÉS URGENT QUE A LES PERSONES QUE VIUEN EN RESIDÈNCIES SE’LS RETORNI LA SEVA QUOTIDIANITAT

Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 710 firmas

El problema

Volem unir la força de totes les persones sensibles que vulguin ser la veu de les persones que viuen a una residència i que mereixen viure la seva etapa final de vida amb la màxima dignitat, respecte i afectivitat de les persones que més els estimen i amb qui desitgen estar. 

Estem d'acord en mantenir mesures de seguretat per reduir els riscs de contagis per Covid-19, però ARA JA ÉS URGENT, després de 16 mesos de l'inici de la pandèmia, que es permeti i faciliti més contacte entre els residents i familiars i se'ls inclogui a les activitats socials de l'entorn. 

No podem continuar permetent que aquestes persones sentin que la residència s'assembla més a una presó que a la seva suposada llar. 

Per això, DEMANEM de manera URGENT:

o   Que es garanteixi el compliment dels protocols Covid-19 vigents a totes les residències, especialment en permetre i facilitar contacte afectiu i sense distàncies entre residents i familiars.

o   Que es vetlli, no només contra el contagi per Covid-19, sinó també per fer tot el que sigui possible per a cuidar del seu benestar emocional i de la seva salut física i mental. Cal que es reprenguin totes les activitats terapèutiques i lúdiques que són tan necessàries per a ells! 

o   Que es permetin i es facilitin les visites i sortides amb els  familiars, doncs encara avui hi ha moltíssims obstacles i dificultats a moltes residències. Així com entrar a la seves habitacions. 

o   Que s'elabori un pla de desescalada paral·lela a la resta de ciutadans. Si se'n fan molts per a la resta de la societat, com és que ells continuen oblidats?

o   Que s'executi una correcta gestió de més mesures preventives per evitar l'entrada del virus de la Covid-19 a les residències, amb la realització contínua de tests periòdics al personal i familiars no vacunats i davant de qualsevol sospita, tal i com es fa a altres països.

o   Que el govern augmenti la inversió de diners en residències de persones grans, equiparant-ho com a mínim a un 2% del PIB, tal i com es fa a altres Països d' Europa, doncs al nostre país s'hi destina només un 0,58% del PIB. Vergonyós.

o   Que s'augmenti més la inversió en dependència, doncs a altres països europeus és l’equivalent a més d'un 22% de la despesa corrent en salut, mentre que a l'Estat espanyol és de només un 7,6%, situant-se a la cua de l'OCDE. Que ens expliquin això!

o   Que es vetlli per a una qualitat en l'atenció assistencial i de cura i benestar personal a les persones que han de viure en residències.

o   Que es millorin les condicions de feina de tots els treballadors de residències. Ja és hora que es doni molt més valor a aquestes feines!

o   Que es publiquin les residències catalanes que han estat sancionades per tracte inadequat a les persones residents, tal i com es fa en altres CCAA de l'Estat espanyol. Cal més transparència!

Si ets una persona sensible a la importància de vetllar pels drets fonamentals de les persones que viuen en residències, dóna suport a aquesta campanya amb la teva signatura. Avui són ells els principals afectats, però demà pots ser tu mateix o algun familiar a qui estimis molt.

Moltes gràcies!!! 

Els Estels Silenciats (pertanyem al Moviment de Residències de Catalunya)

Facebook: https://www.facebook.com/groups/731646274323646

Twitter @EstelsEls     @catmresidencias

 

 

avatar of the starter
Plataforma Els Estels Silenciats (pertanyent a Moviment de Residències de Catalunya)Creador de la petición

Los destinatarios de la petición

Sra. Violant Cervera i Gòdia
Consellera de Drets Socials
Sr. Josep Maria Argimon
Conseller de Salut
Sra. Carmen Cabezas
Secretària de Salut Pública
Sra. Montserrat Vilella i Cuadrada
Directora General de l'Autonomia Personal i la Discapacitat

Actualizaciones de la petición