Petition Closed

XavierTrias, Alcalde de Barcelona: Volem un Park Güell obert i gratis per a totes

L’Ajuntament de Barcelona planeja tancar part del parc l’octubre de 2013 i començar a cobrar entrada. Des de la “Plataforma Defensem el Park Güell” volem un parc obert, ens oposem a qualsevol tipus de tancament i a la privatització d’un dels espais amb més vida pròpia de la zona nord de Barcelona. Col·labora amb la teva signatura.Ajuda’ns a parar la privatització del Park Güell.

El passat dia 13 de febrer es va aprovar el projecte municipal que obre la porta a la privatització del Park Güell: l’octubre de 2013 ençà entrar al Park costarà entre 7 i 8 euros a la major part de visitants.A més a més es preveu un “sistema de visites” el qual afectarà especialment les veïnes d’altres poblacions i qui no sigui directament dels set barris que toquen directament el Park. Alhora que uns tindran una targeta la qual els hi permetrà la lliure circulació, tota la resta de persones (turistes o no) que vulguin visitar el parc hauran de competir per les cent entrades gratuïtes per hora que es posaran a la seva disposició.

Es tracta de mesures per a explotar econòmicament el park, no per a la seva protecció. El tancament de la seva zona monumental no solucionarà ni la seva degradació (no s’han presentat plans econòmics avalant la viabilitat de la seva gestió privada) ni la seva massificació (n’hi haurà un major nombre de turistes per una menor superfície) i respon a una política de ciutat turística que va més enllà del parc.El tancament del Park Güell crearia un precedent de privatització d’un espai verd, obert i que va ser des dels seus orígens pensat per “el gaudi i ús” de totes les veïnes.

Des de la “Plataforma Defensem el Park Güell”  insisitim que hi han altres formes de gestionar la seva degradació (mitjançant la taxa turística de recent implementació) i la massificació (mitjançant la gestió d’uns torns dels autocars que venen al Park) i altres fòrmules les quals permetrien tots les barcelonines continuar gaudint lliurement d'aquest patrimoni.

Ajuda'ns a aconseguir-ho. Signa i difon aquesta petició per tal de dir no al pla de l'Ajuntament de Barcelona: fem que el Park Güell continuï sent d'accès lliure i gratuït per tothom.

This petition was delivered to:
  • Alcalde de Barcelona
    XavierTrias,

Plataforma Defensem el Park Güell started this petition with a single signature, and now has 53,870 supporters. Start a petition today to change something you care about.