Wyndham: houd op met dierenmishandeling!

Victory

Wyndham: houd op met dierenmishandeling!

This petition made change with 71 supporters!
Een DIER Een VRIEND started this petition to Wyndham Hotels Worldwide and

Probleem
Wyndham is trots op de kwaliteit die zij levert aan haar klanten. Maar tegen welke prijs? Als Wyndham haar hotels zou runnen zoals eierleveranciers hun bio-industrieboerderijen runnen dan zouden ze smerig, klein, overvol en onveilig zijn. Wyndham Hotels & Resorts en Wyndham Destinations (in Nederland bekend onder Days Inn en Ramada) noemen zich hoogwaardige en luxueuze hotelbedrijven, maar hebben een duister geheim: miljoenen legkippen in de wereldwijde bevoorradingsketen van Wyndham lijden in wrede en smerige kooien.

Gekooide systemen zijn onhygiënisch en overbevolkt. De kooien zijn zo klein en vol dat de kippen niets kunnen doen dat natuurlijk of belangrijk voor hen is. Vaak komen lichaamsdelen vast te zitten in de tralies wat resulteert in gekneusde of gebroken botten, misvormingen en ernstig verlies van veren. Soms worden kippen, uitgeput of niet in staat om te bewegen, doodgetrapt door hun kooigenoten.

Oplossing
Honderden bedrijven over de hele wereld gooien deze wrede kooien eruit. Wereldwijde beloftes om kooivrij te worden worden zijn inmiddels gedaan door enkele van de grootste bedrijven ter wereld, waaronder Best Western, Hilton, Marriott International, Accor Hotels, InterContinental Hotels, Unilever, Nestlé, Lidl, Aldi, Aramark, Sodexo, Mondelez en Compass Group. Zelfs ‘low-end’ fastfoodbedrijven en gevangenissen in Amerika stappen weg van deze vreselijke praktijk. Hier in Nederland zijn legbatterijen na jarenlange campagnes van dierenvrienden in de vorige eeuw inmiddels verboden, net als in de rest van de EU.

Wyndham heeft erkend dat kooien onmenselijk en verouderd zijn. In 2017 beloofde Wyndham Worldwide dat het wereldwijd kooivrij zou worden en ontving lof voor de beloofde overstap naar hogere welzijnsnormen. In 2018, splitste Wyndham Worldwide op in twee bedrijven en verwijderde het de kooivrije belofte. Hennen lijden nog steeds onnodig voor Wyndham. Klanten zijn de valse beloften en holle toezeggingen beu.

Wyndham Destinations zegt: "wij geloven in gastvrijheid met ons hart”. Wyndham Hotels and Resorts beweert trots: “wij houden ons tot de hoogste standaarden. Wij zijn verantwoordelijk, eerlijk en transparant. We doen het juiste...we houden ons aan ons woord”. Het is tijd voor beide bedrijven om hun woord serieus te nemen, het juiste te doen, zich transparant te gedragen en compassie te tonen aan miljoenen lijdende dieren. Het is tijd voor alle merken van Wyndham om hun belofte na te komen en eindelijk wereldwijd 100% kooivrij te worden.

Doe mee
Teken alsjeblieft deze petitie om Wyndham te vertellen dat je niet in een van hun hotels zult verblijven totdat ze stoppen met het ondersteunen van deze flagrante dierenmishandeling.

Victory

This petition made change with 71 supporters!