Vi krever kameraovervåking i slakteriene!

0 have signed. Let’s get to 25,000!

NOAH krever at obligatorisk kameraovervåking i slakterier og slaktebiler innføres i Norge – og at opptakene blir offentlig tilgjengelige. NOAH mener folk har rett til å se hvordan dyr behandles på bl.a. slakteriene. Det viktigste tiltaket for å unngå dyrs lidelse i det industrielle husdyrholdet er å ikke kjøpe produktene. Samtidig er det uhørt at folk flest aldri ser hvordan dyrene behandles i industrien, men kun fôres med manipulerende reklame. Kameraovervåking i slakterier, som også må være offentlig tilgjengelig, vil bidra til at folk ser hva som gjøres for at dyr skal bli til kjøtt – og dermed har mer grunnlag for å ta valget om de vil fortsette å bidra til dyrenes lidelser.

Kameraovervåking i slakterier har blitt innført i flere land over de seneste årene – slik som Israel, Frankrike og England. I mange andre land diskuteres det om det skal bli innført, og NOAH mener det er på tide å ta debatten her i Norge også. Kameraovervåking på slakterier vil ikke fjerne redselen dyrene føler, eller smerten de utsettes for. Men offentlig tilgjengelige opptak vil gi forbrukerne og opinionen et mer realistisk bilde av hva dyr blir utsatt for. Det vil også kunne være et godt verktøy for å avdekke og rettsforfølge direkte lovbrudd.

Signer kampanjen for større åpenhet om hva dyrene i kjøttindustrien utsettes for!

NOAH jobber for alle dyr og trenger all hjelp vi kan få. Støtt oss i kampen - bli medlem: www.dyrsrettigheter.no/stott-oss/medlem/

Today: NOAH is counting on you

NOAH -for dyrs rettigheter needs your help with “Vi krever kameraovervåkning i slakteriene!”. Join NOAH and 22,558 supporters today.