Egypt: free arrested journalist Wael Abbas / الحرية لوائل عباس

0 have signed. Let’s get to 7,500!


After his abduction by the security forces in Egypt and being held in an unknown location for 36 hours, Egyptian activist, blogger and award winning Journalist Wael Abbas surfaced in the State Security prosecution office on the 25th of May.
Faced with absurd charges such as being a part of a terrorist group and aiding agendas of terrorist organizations, Abbas’s situation is in Peril.
We call on everyone to raise their voices for the immediate release of Abbass and for the dropping of these ridiculous charges that the Egyptian Regime has been recently painting journalists and opposition figures with, without any regard for their constitutional freedom of speech.

بعد اختطافه من قبل قوات الأمن في مصر واحتجازه في مكان غير معلوم لاسرته و لمحامييه لمدة 36 ساعة, ظهر الصحفي و الناشط الحقوقي والمدون المصري وائل عباس في مكتب نيابة أمن الدولة عصر يوم ال 25 من مايو الجاري. تمت مواجهة عباس بإتهامات سخيفة مثل اعتباره جزءًا من جماعات ارهابية ومساهمته في نشر أخبار كاذبة.
الوضع الراهن لعباس و لغيره من النشطاء و الصحفيين المحتجزين سيء للغاية و يمثل تصعيد خطير من قبل النظام المصري الذي لا يجد غضاضة في التنكيل بكل من لا يسبح بحمد هذا النظام. لذا ندعو الجميع إلى رفع أصواتهم للمطالبة بالإفراج الفوري عن عباس وإسقاط هذه الاتهامات الغاشمة التي اصبحت في انتظار كل من يجرء علي ممارسه حقه الدستوري في التعبير السلمي عن رأيه سواء كان من احزاب المعارضة أو النشطاء أو الصحفيين..



Today: Koert is counting on you

Koert Debeuf needs your help with “United Nations Security Council: Egypt: free arrested journalist Wael Abbas / الحرية لوائل عباس”. Join Koert and 5,297 supporters today.