Free Hirak's Political Prisoners

0 have signed. Let’s get to 200!

[EN]

The death on 28 October 2016 of Mohcine Fikri -- a young fishmonger crushed while protesting the confiscation of his merchandise by officials in Al-Hoceima, a town of the region of northern Morocco known as the Rif -- triggered a popular movement which has been shaking Morocco ever since. Over the past year, a vast number of Moroccans have come together in the Hirak, a peaceful movement calling for social justice and economic development.

The response of the Moroccan authorities has been brutal, killing another young man, arresting over 400 protesters, with over 300 of them kept in detention, including 15 minors and 7 journalists who were covering the events. The Hirak’s political prisoners, including key figures of the movement such as Nasser Zefzafi, are facing charges that could lead to long jail sentences, up to the death penalty.

The Moroccans are standing up for social justice. It is their inalienable right to protest peacefully. We hold the Moroccan authorities responsible for the lives of the detainees and demand the immediate release of all Hirak’s prisoners and cessation of the repression of the popular protest.

[FR]

La mort le 28 octobre 2016 de Mohcine Fikri, un jeune vendeur de poisson broyé par une benne à ordure en tentant de récupérer sa marchandise confisquée par les autorités à Al-Hoceima, ville de la région du Rif, au nord du Maroc –a déclenché un mouvement social historique qui secoue le pays depuis lors. Depuis un an maintenant, un grand nombre de marocains se sont constitué comme « Hirak », mouvement pacifique réclamant plus de justice sociale et l’accès au développement économique.

La réponse des autorités marocaines a été très brutale, tuant un autre jeune homme et arrêtant plus de 400 manifestants- 360 sont encore en prison dont 15 mineurs et 7 journalistes qui couvraient les événements. Les prisonniers politiques du Hirak, dont les figures publiques comme Nasser Zefzafi, sont inculpés sous des lourdes charges et risquent de longues peines de prisons pouvant aller jusqu’à la peine de mort!

En manifestant pacifiquement, le peuple marocain s’est levé pour plus de justice sociale. Cela relève de son droit le plus absolu! Nous tenons les autorités marocaines pour responsables de la vie des prisonniers politiques du Hirak et demandons leur libération immédiate, ainsi que l’arrêt de toute répression contre le mouvement populaire.

Today: Hirak is counting on you

Hirak Solidarity needs your help with “The Moroccan state: Free Hirak's Political Prisoners”. Join Hirak and 112 supporters today.