Stop the Gavage of Poultry * Stop au gavage des volailles

0 have signed. Let’s get to 1,500!

Stop the Gavage of Poultry

French version below * La version française en bas

"The question is not, "Can they reason?" nor, "Can they talk?" but "Can they suffer?" Jeremy Bentham

The force-feeding is a practice in which ducks and geese are forced to ingest excessive amounts of food until their liver reaches almost ten times its normal size and develops disease.

Here are some links to learn more about:

How would we feel if someone mistreated our pets in this way? The farm animals do not differ from our cats or dogs - they feel pain, fear, and they want to live their lives just like our pets. The only difference is that they have the misfortune to be considered as "products" and not as living beings.

Many countries have banned this barbaric practice: Germany, Argentina, Austria, Denmark, Finland, Ireland, Israel, Italy, Luxembourg, Norway, Netherlands, Poland, Czech Republic, United Kingdom, Switzerland, Sweden ...

Why Quebec and Canada always have to be among the last in regard to the well-being of animals ? We claim to be a civilized society; thus, it's important to make ethical choices and not to think about getting profit at all costs by torturing defenseless beings.

Nowadays, the laws have finally recognized that animals are sentient beings. Quebec, France and a dozen European states have admitted it in their constitution or in their civil code. Animals are legally considered sentient beings that have biological imperatives.

Why then animal well-being laws are not respected, and the ordeal of billions of animals continues?

Here are the words of Jeremy Bentham, a famous British philosopher, who close my letter so well:

"The day may come when the rest of the animal creation may acquire those rights which never could have been withholden from them but by the hand of tyranny. People have already discovered that the darkness of the skin is no reason why a human being should be abandoned without redress to the caprice of a tormentor. It may one day come to be recognized that the number of paws, the villosity of the skin, or the termination of the os sacrum are reasons equally insufficient for abandoning a sensitive being to the same fate. "

I am asking you to add your voices to my petition in the hope that it will help stop this ordeal.

This petition will be sent to the Canadian and provincial Ministries of Agriculture.

*********************************************************************

Stop au gavage des volailles

« La question n'est pas : peuvent-ils raisonner ? ni : peuvent-ils parler ? mais : peuvent-ils souffrir ? », Jeremy Bentham

Le gavage est une pratique où des canards et des oies sont forcés d’ingérer des quantités excessives de nourriture jusqu'à ce que leur foie atteigne presque dix fois sa taille normale et développe une maladie.

Voici des liens pour apprendre plus à ce sujet :

Qu'aurions-nous ressenti si quelqu'un avait ainsi maltraité nos animaux de compagnie ? Les animaux de la ferme ne diffèrent pas de nos amis poilus — ils ressentent de la douleur, de la peur et ils veulent vivre normalement leur vie tout comme eux. Avec la seule différence qu'ils ont le malheur d'être considérés comme des « produits ».

De nombreux pays ont interdit cette pratique barbare : Allemagne, Argentine, Autriche, Danemark, Finlande, Irlande, Israël, Italie, Luxembourg, Norvège, Pays-Bas, Pologne, République tchèque, Royaume-Uni, Suisse, Suède...

Pourquoi le Québec et le Canada doivent-ils toujours être parmi les derniers en ce qui concerne le bien-être de l'animal ? Nous prétendons être une société civilisée, il est donc important de faire des choix éthiques au lieu de penser à obtenir du profit à tout prix et de torturer des êtres sans défense.

Désormais, les lois ont enfin reconnu que les animaux sont des êtres sensibles. Le Québec, la France et une dizaine d'états européens l'ont admis dans leur constitution ou dans leur code civil. Les animaux sont considérés légalement comme des êtres doués de sensibilité ayant des impératifs biologiques.

Pourquoi alors les lois concernant le bien-être de l'animal ne sont pas respectées, et le supplice de milliards d'animaux continue ?

Voici les paroles de Jeremy Bentham, un célèbre philosophe britannique, qui closent si bien la lettre :

« Le jour viendra peut-être où le reste de la création animale acquerra ces droits qui n’auraient jamais pu être refusés à ses membres autrement que par la main de la tyrannie. Les gens ont découvert que la noirceur de la peau n’est en rien une raison pour qu’un être humain soit abandonné sans recours au caprice d’un bourreau. On reconnaîtra peut-être un jour que le nombre de pattes, la pilosité de la peau, ou la façon dont se termine le sacrum sont des raisons également insuffisantes pour abandonner un être sensible à ce même sort. »

Je vous demande d'ajouter vos voix à ma pétition dans l'espoir qu'elle aidera à arrêter ce supplice.

Today: Natalia is counting on you

Natalia Vikhalevsky needs your help with “Stop the Gavage of Poultry * Stop au gavage des volailles”. Join Natalia and 1,069 supporters today.