Starbucks: Stop med at støtte mishandling af kyllinger!

0 have signed. Let’s get to 5,000!
At 5,000 signatures, this petition is more likely to get picked up by local news!
Dyrenes Alliance started this petition to Starbucks

Starbucks bør stå for mere end bare kaffe. De hævder at tage deres samfundsmæssige og sociale ansvar alvorligt. Men tilsyneladende er de millioner af æglæggende høns, som dagligt lider i deres globale forsyningskæde, ikke omfattet af denne ansvarsfølelse.

Starbucks nægter at droppe sin støtte af ægproduktioner, der indespærrer høns i små, beskidte bure. Disse bure er så små og fyldte med fugle, at hønsene ikke kan udføre helt basal adfærd, der er naturlig og vigtig for dem. Ofte bliver deres kroppe fanget i trådnettet, hvilket kan resultere i brækkede knogler, deformiteter og alvorligt fjertab. Nogle høns, udmattede eller ude af stand til at bevæge sig, bliver trådt ihjel af de andre fugle i de trange bure.

Hundredvis af virksomheder over hele verden dropper buræg. Nogle af verdens største virksomheder har lovet at udfase bure på globalt plan, herunder Unilever, Nestlé, Lidl og Aldi. Selv fastfood-kæder er i gang med at udfase denne forfærdelige praksis. Starbucks har imidlertid undladt at slutte sig til denne bevægelse for bedre dyrevelfærd globalt.

I sin formålserklæring skriver Starbucks: "Nu ser vi, at vores ansvar - og vores potentiale for at gøre godt - er endnu større. Verden forventer at Starbucks sætter den nye standard, endnu en gang. Vi vil føre an." Starbucks er faldet bagud på dyrevelfærd. Verden venter nu på at Starbucks opfylder helt basale dyrevelfærdsstandarder. At de går forrest i den globale restaurationsindustri for at afskaffe nogle af de værste mishandlinger i dyrefabrikkerne.

Du kan hjælpe ved at fortælle Starbucks at du ikke vil købe nogen af deres produkter indtil de får rettet op og dropper deres støtte til denne forfærdelige dyremishandling.

0 have signed. Let’s get to 5,000!