S.O.S Wadi Rum desert - Jordan

0 have signed. Let’s get to 5,000!

Help us to protect Wadi Rum against destruction of the nature  !

Wadi Rum is a desert of south Jordan. A wonderful and wild place where Bedouins are still living with the greatest respect for nature. Wadi Rum is also one the most touristic place in Jordan, offering incredible experiences and memories to the visitors. The Bedouins guides who feel concerned by their home lead the tourists in eco-tourism trips. The desert of Wadi Rum is, in theory, protected by Jordan and classified by the UNESCO World Heritage. Each building of touristic camps has to respect very strict rules and their number is limited. However a lot of illegal camps are build in the desert but nobody enforces the law. Until now, those illegal constructions were 'just' camps but now, a Tourist Hotel & Resort is about to be built! Rocks have been destroyed and blockwork and ciment are emerging from the ground. we have a real environmental disaster that could open the door to more constructions and maybe even roads in the heart of this "protected" area.The diversity of the hotel offer is perceived locally as a necessity, the idea is not to be against any form of construction, but to protect a classified site. There are indeed quiet land near the village where the presence of lodgings would not affect the desert.

The future of the Wadi Rum is in danger, Bedouins are about to lose their heritage and tourists from around the world will loose the opportunity to visit and live an authentic experience in the nature. For the protection of one of the last protected deserts in the world and for the respect of this place, called 'home' by the Bedouins, please, sign and share this petition !

Aidez-nous à protéger le Wadi Rum contre la destruction de la nature !

Wadi Rum est un désert du sud de la Jordanie. Un lieu magnifique et sauvage ou les Bédouins vivent toujours dans le respect de la nature.  Wadi Rum est aussi un des endroits les plus touristiques de la Jordanie, qui offre des expériences et souvenirs merveilleux aux visiteurs. Les guides Bédouins qui se sentent concernés par leur "demeure" accompagnent les touristes lors de tours eco-responsables.     Le désert du Wadi Rum est théoriquement protégé par les institutions jordaniennes et classé par l' UNESCO au Patrimoine Mondial. Chaque construction de camp touristique doit respecter des règles très strictes et leur nombre est limité. Malgré cela, un grand nombre de camps illégaux sont construits dans le désert et personne ne fait respecter la loi. Jusqu’à présent ces constructions illégales étaient "juste" des camps mais maintenant, un complexe hôtelier est sur le point d’être construit ! La roche a été pulvérisée et les agglos et le béton sortent du sol. Nous sommes face a un désastre environnemental qui pourrait ouvrir la voie à de nouvelles constructions et même des routes au cœur de cet endroit censé être protégé. La diversité de l'offre hoteliere étant perçue localement comme une necessité, il ne s'agit pas de s'opposer a toute forme de construction, mais bien de proteger un lieu classé. Il existe en effet des terrains proches du village et cependant tranquilles où la présence d'hebergements en dur ne porterait aucune atteinte au désert.

Le futur du Wadi Rum est en danger, les Bédouins sont sur le point de perdre leur héritage et les touristes l’opportunité de visiter et vivre une expérience authentique dans la nature. Pour la protection d'un des derniers déserts préservé du monde et pour le respect de cet endroit, que les Bédouins appellent "leur maison", s'il vous plait, signez et diffusez cette pétition!

Today: S.O.S Wadi Rum is counting on you

S.O.S Wadi Rum needs your help with “S.O.S Wadi Rum desert - Jordan”. Join S.O.S Wadi Rum and 3,643 supporters today.