Petition to Retain Ed Behrens as Principal at SMHS/ Conservar a Ed Behrens como Director

0 have signed. Let’s get to 5,000!

After 20 years of exemplary leadership as San Marcos High School’s Assistant Principal and Principal, Ed Behrens has been informed that he will be demoted from his position as Principal effective June 30, 2018.

San Marcos High School has experienced an incredible transformation since Ed took the helm. Ed has created a thriving, diverse school culture at SMHS, attracting families from all over Santa Barbara. Enrollment has increased 18% since 2012 – from 1,858 to 2,192 – reversing a long trend of declining enrollment. Here is a small sampling of other SMHS achievements under Ed:

• Many new academic programs or academies have been founded and are among the most sought after programs on the Central Coast.
  • The number of students classified as English learners decrease from 20.3% of all students in 2012 to only 12.7% today.
  • SMHS has brought home 22 CIF Academic Championships, (the highest GPA among sports teams in CIF Southern Section - approx 600 schools), and had the highest GPA among all Southern Section schools for student-athletes in 2015.
  • The Royal Pride Foundation, started under Ed’s leadership, has raised over $3,000,000 for SMHS programs and facilities benefitting all students.

Even more importantly, Ed has built strong relationships and created successes across all communities at the school and enjoys the widespread support of students, parents, and staff.

The Board would make an enormous mistake by demoting (essentially firing) Ed.

Please show your support by signing this petition to retain Ed Behrens as principal for SMHS. It is not too late!!

(There is a separate petition for current students to sign.)

--------------------------------------------------------------------

Después de 20 años de liderazgo ejemplar como Subdirector y Director, Ed Behrens ha sido informado que será degradado de su puesto como Director a partir del 30 de junio, 2018.

San Marcos High School ha experimentado una increíble transformación desde que Ed tomó el timón. Ed ha creado una cultura escolar diversa y próspera en SMHS, que atrae a familias de todas partes de Santa Bárbara. La inscripción ha aumentado un 18% desde 2012 - de 1858 a 2192 - revirtiendo una larga tendencia de disminución de la matrícula. Esta es una pequeña muestra de otros logros de SMHS bajo Ed:

• Muchos nuevos programas académicos o academias han sido fundadas y se encuentran entre los programas más solicitados en la Costa Central.
  • La cantidad de estudiantes clasificados como estudiantes de inglés disminuyo de 20.3% de todos los estudiantes en 2012 a solo 12.7% en la actualidad.
  • SMHS trajo a casa 22 campeonatos académicos CIF, (el GPA más alto entre los equipos deportivos en la Sección Sur CIF) - aproximadamente 600 escuelas), y tuvo el GPA más alto entre todas las Escuelas de la Sección Sur para estudiantes atletas en 2015.
  • La Royal Pride Foundation, iniciada bajo el liderazgo de Ed, recaudó más de $ 3,000,000 para programas e instalaciones de SMHS beneficiando a todos los estudiantes.

Aún más importante, Ed ha construido relaciones sólidas y creado éxitos en todas las comunidades en la escuela y disfruta de la apoyo generalizado de estudiantes, padres y personal.

La Junta cometería un error enorme al degradar (esencialmente despidiendo) a Ed.

Por favor muestra tu apoyo firmando esta petición para retener a Ed Behrens como director de SMHS. ¡¡No es demasiado tarde!!

(Hay una petición por separado para que los estudiantes actuales firmen).

Today: Save our is counting on you

Save our Schools needs your help with “Petition to Retain Ed Behrens as Principal at San Marcos High School / Conservar a Ed Behrens como Director”. Join Save our and 2,688 supporters today.