Petition Closed

Pétition contre la candidature et l'élection de Djemila Benhabib, l'auteure de «Ma vie à contre-Coran», dans Mille-îles

Montréal, le 03 mars 2014.  English below

Le Collectif Québécois Contre l’Islamophobie (CQCI) demande à Madame Pauline Marois, chef du Parti Québécois, de rejeter la candidature controversée de Djemila Benhabib, l’auteure de «Ma vie à contre-Coran».

Le Collectif Québécois Contre l’Islamophobie estime que la candidature de Djemila Benhabib va contribuer à accentuer l’islamophobie au Québec, à diviser la société et à stigmatiser davantage les Québécois(es) musulmans. Par ses prises de position hostiles au voile, au Coran et aux institutions communautaires islamiques, cette militante anti-islam a clairement affiché son manque de respect pour la liberté de conscience et de religion.

Le CQCI invite tous les Québécois(es) de toutes les confessions, de toutes les tendances et les allégeances politiques à signer cette pétition adressée à Pauline Marois, chef du Parti Québécois.

Petition by The Quebec Collective Against Islamophobia to Pauline Marois, leader of the Parti Québécois

The Quebec Collective Against Islamophobia ( QCAI ) asks Pauline Marois, leader of the Parti Québécois, to reject the controversial candidacy of Djemila Benhabib, author of  »  » My life against the Quran”.

The Quebec Collective Against Islamophobia believes that the candidacy of Djemila Benhabib will contribute to increase Islamophobia in Quebec, divide society and further stigmatize Muslims in Quebec.

Through her hostile position on the veil, Quran and institutions of the Islamic Community, the anti-Islam militant clearly shows her lack of respect for freedom of conscience and religion. QCAI invites all Quebecers of all faiths , of all persuasions and political affiliations to sign this petition to Pauline Marois, leader of the Parti Québécois.

This petition was delivered to:
  • Pauline Marois, chef du Parti Québécois

Collectif Québécois Contre l'Islamophobie started this petition with a single signature, and now has 1,356 supporters. Start a petition today to change something you care about.