0 have signed. Let’s get to 200!

*UPDATE*  At the start of this year (2018), Agrium and Potash Corp merged into one company called Nutrien. The Agrium contract has been cancelled with OCP (Morocco).

Canadian companies, Potash Corp and Agrium Inc, are two of the largest importers of phosphate from occupied Western Sahara. Morocco has been occupying Western Sahara for about forty years, mines and sells the region’s phosphate without the consent of the local people and has forced approximately 135,000 Sahrawi people into refugee camps. Withdrawal of these companies buying exploited resources will promote the message that Western Sahara has the right and freedom to choose its own expression of self-determination including the managing of its own resources.

*ULTIMA NOTICIA* Al comienzo de este año (2018), Agrium y Potash Corp se unieron a ser una compañía llamada Nutrien. El contrato entre Agrium y OCP (Marruecos) se ha cancelado.

Las empresas canadienses, Potash Corp y Agrium Inc, son dos de los mayores importadores de fosfato de Sáhara Occidental ocupado. Marruecos ha estado ocupando el Sáhara Occidental durante unos cuarenta años, mina y vende el fosfato de la region sin el consentimiento de la población local y ha obligado a unos 135,000 Sahrawi a los campamentos de refugiados. El retiro de estas empresas que compran recursos explotados promoverá el mensaje de que el Sahara Occidental tiene el derecho y la libertad de elegir su propia expresión de la libre determinación, incluida la gestión de sus propios recursos.

Today: Daniel is counting on you

Daniel Pigeon needs your help with “Nutrien (Potash Corp., Agrium Inc.): Stop the buying of exploited phosphate from occupied Western Sahara. Detenga la compra de fosfato explotado de Sahara Occidental ocupado.”. Join Daniel and 195 supporters today.