Petition Closed

Vetoomus Gashaw Khaleel Hamadin perheen puolesta

This petition had 1,556 supporters

kuva; http://www.hs.fi/kotimaa/a1465013586658 Mika Ranta/ HS

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Suomen maahanmuuttovirasto peruu välittömästi päätöksen karkoittaa irakilaisen Gashaw Khaleel Hamadin kolmevuotiaan lapsensa kanssa.

Päätös rikkoo törkeästi ihmisoikeuksia, lapsen oikeuksia omaan äitiinsä ja perheen oikeuksia asua turvallisessa maassa yhdessä. Perheen tulot eivät saa olla esteenä turvalliseen elämään turvapaikkahakemuksen yhteydessä. Maahanmuuttovirastolla ei ole oikeutta määritellä lasten lukumäärää perheessä. Lasten oikeuksien sopimuksen yhdeksäs artikla edellyttää, että lasta ei eroteta vanhemmistaan kuin poikkeustapauksissa. Maahanmuuttoviraston päätökseen ei liity yllämainittua poikkeustapausta:
"Gashaw Khaleel Hamad, olet terve, työkykyinen nainen. Sinulla on miespuoleisista sukulaisista koostuva turvaverkko kotialueellasi. Maahanmuuttovirasto katsoo, ettei asiassanne ole esitetty perusteita oleskeluluvan myöntämiseksi yksilöllisestä inhimillisestä syystä.”

"Yksilöllinen inhimmillinen syy" on Gashaw Khaleel Hamadinin tapauksessa tämän puoliso ja kolmen kuukauden ikäinen lapsi. Meillä jokaisella on oikeus asua perheemme kanssa turvassa.

Today: Viivi is counting on you

Viivi Ahola needs your help with “migri@migri.fi : Vetoomus Gashaw Khaleel Hamadin perheen puolesta”. Join Viivi and 1,555 supporters today.