Victory

Hjälp oss få migrationsverket att inse att våran vän är mer än bara ett papper

This petition made change with 2,690 supporters!

Hjälp oss få migrationsverket att inse att våran vän är mer än bara ett papper

För fem år sen så dog Valeryas mamma och då flyttade hon hit till sin bror, från Vitryssland. Valeryas pappa stjäl livsförsäkringen som hon ska försörja sig själv med. Valerya har nu byggt upp ett liv med en ny familj och många vänner som bryr sig om henne.

Nu vill migrationsverket skicka tillbaka Valerya till ett land hon inte känner igen, bort från hennes liv till ett nytt fyllt av fara och svek.

Valerya har lärt sig svenska perfekt under tiden hon bott i Sverige. Hon ser fram emot gymnasiestudier, och att få uppfylla sin dröm att bli tatuerare.

Migrationsverket vill skicka Valerya till en far hon aldrig känt, som har en egen familj hon inte är inkluderad i. Valerya träffade sin far för första gången när hon var sju år, hon har aldrig känt honom och bara bott med honom i tre månader efter hennes mors död. För ett år sedan hade de kontakt angående de stulna arvspengarna, men sedan dess har de inte pratat och Valeryas far planerar inte att ta upp kontakten igen.

Valerya har sökt uppehållstillstånd två gånger och bara fått avslag. Asylprocessen har varit väldigt svår och inneburit ett liv i ovisshet. Det finns fortfarande chans att migrationsverket låter henne stanna då beslutet kommer överklagas, men det kan bli ett avslag igen och det får absolut inte hända! Valerya har fått påbörja ett vanligt tonårsliv här i Sverige, för att nu bli deporterad till en diktatur.

Låt oss få behålla våran vän, hennes nya familj få behålla sin dotter, och låt Valerya få behålla sitt liv.

Snälla hjälp. Vi vill behålla vår älskade Valerya

Today: Oliver is counting on you

Oliver Eriksson needs your help with “Migrationsverket: Låt Valerya stanna i Sverige!”. Join Oliver and 2,689 supporters today.