Petition update

Tariq Ramadan: Family granted visitation rights-alarmed by deterioration-Alarmés par état de santé

Free Tariq Ramadan

Mar 17, 2018 — (*French below)

FAMILY FINALLY GET VISITATION ACCESS, ALARMED BY TARIQ RAMADAN’S DETERIORATING HEALTH

After 45 days of detention, finally yesterday, Friday March 16, 2018, Tariq Ramadan was given authorization to be visited by his wife and daughter in the hospital prison unit of Salpetriere in Paris.

After seeing Tariq Ramadan, the family say they are very worried and alarmed at his rapidly deteriorating health.

The pathologies Tariq Ramadan suffers from have advanced dramatically and his health condition is extremely worrying.

The consequences of detention have proven to be dramatic and devastating, to the point that the prison doctors and the hospital unit strongly recommend to keep Tariq Ramadan under medical supervision at the Salpetriere.

Alarmingly however, we just learned that a decision is being reviewed to reinstate Tariq Ramadan back into prison, despite strong opposition from his medical team at the Salpetriere hospital, and despite the indisputable need for urgent care.

Shockingly, the second medical expertise that would have establish the compatibility of Tariq Ramadan’s health condition with his continued detention has been extended to April 15! Crucial time during which Tariq Ramadan’s health will continue to be undermined. This is unacceptable.

This unworthy and inhumane treatment against Tariq Ramadan is revolting and unfair.

The family and loved ones, while disturbed with this news, will do their best to have the truth be heard.

They are calling for dignified treatment, fair justice and the rule of law, including respect for the presumption of innocence.

Tariq Ramadan must be released as soon as possible!

#FreeTariqRamadan

WHAT YOU CAN DO NOW

Contribute to legal fund: https://www.launchgood.com/project/free_tariq_ramadan#!/

Share the petition:

*****************
LA FAMILLE A ENFIN PU VOIR TARIQ RAMADAN ET SONT ALARMÉS PAR SON ÉTAT DE SANTÉ

Hier, vendredi 16 mars 2018, après 45 jours de détention, Tariq Ramadan a enfin pu recevoir la visite de son épouse et de sa fille à l’unité pénitentiaire de la Salpétrière à Paris.

La famille s’est dite très inquiète de l’état de Tariq Ramadan. Les pathologies dont il souffre ont gravement évolué et son état de santé se révèle très préoccupant.

Les conséquences de la détention se sont avérées dramatiques, au point que les médecins de la prison et de l’hôpital ont préféré le garder sous surveillance médicale à la Salpétrière.

Or, nous apprenons qu’il serait question que Tariq Ramadan réintègre la maison d’arrêt, malgré l’opposition du corps médical de la Salpétrière, et malgré la nécessité indiscutable de soins.

La seconde expertise médicale censée établir la compatibilité ou non de l’état de santé de Tariq Ramadan avec son maintien en détention a été reportée au 15 avril, temps précieux durant lequel Tariq Ramadan verra encore sa santé mise à mal.

Ce traitement indigne dont fait l’objet Tariq Ramadan est révoltant et injuste.

La famille et les proches, bien que bouleversés, feront tout pour que la vérité se fasse entendre et appellent à un traitement digne, à une justice équitable et à l’application du droit, notamment dans le cadre du respect à la présomption d’innocence.

Tariq Ramadan doit être libéré au plus vite !

#FreeTariqRamadan

CE QUE VOUS POUVEZ FAIRE MAINTENANT

Contribuez à la cagnotte:

Keep fighting for people power!

I'll power Change with $5 monthlyPayment method

Discussion

Please enter a comment.

We were unable to post your comment. Please try again.