PETIZIONE CHIUSA

Let's change Digimon 02 epilogue in tri.

Questa petizione aveva 130 sostenitori

*Traducción española sigue el texto en Inglés!*

[ENG] When the last episode of Digimon Adventure 02 aired years ago, many fans around the globe were disappointed about it: if you search on the internet, a great number of fans would have wanted a different finale. Plus, there are no direct hints in the series of what it's shown at the ending of it.

One of this petition primary goals regards the Taiora shipping. Let's just consider this: Taichi is the main male protagonist and Sora the main female protagonist. That goes without saying that everyone wanted them to be together. It may be predictable, but it's something that works for every show, it's what the fans expect!

Although Taiora fans are the majority, after tri. first aired a number of shipping became very popular, such as Koumi and Takari, in part already present in the fans hearts and in part showed in the series. Not to mention that, since the first season, Mimato and Joumi had a great number of supporters that has grown in the years.

If you ask fans on forums and groups, even though each of us has their favorite shipping, everyone agrees that an epilogue as such we were showed years ago wasn't needed at all, since Digimon is an adventure anime. Moreover, the epilogue has significant narrative holes.

A lot of fans feel, in all these romance issues, a lack of attention for the friendship relationships of the Children. Fans feel uncomfortable with an epilogue so distant (25 years) from the actual age of the Children in 02: they were too young to show us marriages and jobs. And this somehow made some characters fell out of their personality, which was confusing too.

We want to ask a different epilogue in tri. replacing 02, taking into consideration fans opinions: it doesn't need to be an epilogue so definitive as 02, it can be an open epilogue that leaves the future of the Children to the fans imagination, clarifying the 02 epilogue is no longer canon for the whole series.

[ESP] Cuando hace años salió el último episodio de Digimon Adventure 02, a miles de fans de todo el mundo nos decepcionó: si buscas por internet un gran número de fans hubiese preferido otro final. Además, no hay indicios en la serie que apuntasen a ese desconcertante final.

Uno de los principales objetivos de esta petición es la pareja Taiora. Pensemos en esto: Taichi es el personaje principal masculino y Sora la femenina. Ni qué decir que todos les queríamos juntos. Podría ser predecible, pero es algo que funciona en todas las obras, ¡y es lo que a los fans nos hicieron esperar!
Aunque los fans de Taiora son mayoría, después del lanzamiento de Tri. varias parejas se volvieron muy populares, como Koumi y Takari, ya presentes en el corazón de los fans, en parte por lo que mostró la serie. Sin contar que desde la 1º temporada Mimato and Joumi tuvieron un gran número de seguidores que ha ido creciendo con los años.

Si preguntas a los fans en los foros, incluso aunque cada uno tenga su pareja favorita, todos están de acuerdo en que el epílogo -de la forma en que se nos mostró- no era necesario en absoluto, ya que Digimon es un anime de aventura. Por otro lado, tiene lagunas narrativas significativas.

Una gran cantidad de fans sienten, en medio de todo el tema romántico, una falta de atención a las relaciones de amistad de los Niños. Los fans se sienten incómodos con un epílogo tan lejano (25 años) de la edad de los Niños en 02: eran demasiado jóvenes para mostrarnos sus matrimonios y trabajos. Y esto de alguna manera hizo perder la personalidad de algunos personajes, lo que es confuso.

Queremos pedir un epílogo diferente en Tri. para reemplazar el de 02, tomando en consideración las opiniones de los fans: no es necesario un epílogo tan definitivo como el de 02, puede ser uno abierto que deje el futuro de los Niños a la imaginación de los fans, aclarando que el epílogo de 02 ya no es el oficial de toda la serie.

You can follow on/Puedes seguirnos en:
Facebook: https://www.facebook.com/Change-Digimon-Epilogue-1000016333403934/

Oggi: happy_ conta su di te

happy_ diamond ha bisogno del tuo aiuto con la petizione "Let's change #Digimon 02 epilogue in tri. @Digi_advntr15th #digimontri". Unisciti con happy_ ed 129 sostenitori più oggi.