Nos idées ont un prix / Our ideas have a price

0 have signed. Let’s get to 1,500!

Avec Pierre nous sommes étudiants en Direction Artistique, et nous travaillons souvent ensemble. On passe le plus clair de notre temps à s’engueuler pour savoir qui a raison, qui a bien compris le brief et à rivaliser d’idées parce qu’elles ne sont jamais assez bonnes.

Quand on a reçu le brief du club des DA, on a décidé de plancher dessus ensemble, comme d’hab. Et pour la première fois on est tombé d’accord dès la lecture du brief. Ce fut le déclic.

"Mon dernier concours gratuit”… Une institution comme Le Club des Directeurs Artistiques montrait enfin la voie aux grandes marques qui se délectent de nos services bénévoles. L’occasion était parfaite pour révéler l'absurdité inhérente aux filières créatives et mettre un point final à la précarité du statut des étudiants en création.

Nous avons décidé de faire ce qui aurait dû être fait depuis longtemps: prêter une voix à notre communauté. Pour ce faire nous lançons cette pétition dans l’espoir de faire entendre notre message, et si on pousse un peu le rêve, de faire avancer les choses.

Après tout, travailler par passion est une chance incroyable que nous n’échangerions pour rien au monde. Mais malheureusement la passion n’a jamais payé une facture.

Julia&Pierre

With Julia we are two students in Art Direction and we more often than not work together. We usually argue back and forth over who is right, who understood the brief correctly and we usually spend a lot of time challenging each other's ideas, simply because they are never good enough.

The other day came along the student brief from “le club des Directeurs Artistiques” (similar to the D&AD in UK) and we decided to work on it together, business as usual. For the first time we agreed on something right from the beginning. See, the brief is entitled “Mon dernier concours gratuit” (my last free competition), and is basically about what’s in the tittle: putting an end to unpaid competitions that are taking place in the creative field of study.

An institution like Le Club de DA showing the way and guide greedy brands, whom are quite happy to get our services for free, towards a brighter path. What a perfect occasion to unveil the absurdity that lies in the world of art studies and put the final nail in the coffin of art students’ precarious situation.

So we decided to do what should have been done long ago: giving a voice to our community. In order to so we are starting this petition, with the hope that we can get our message across, and if we dream a little, make a change.

Because after all, working out of passion is an amazing thing that we’d trade for anything, but passion never paid the bills, and never will.

Pierre&Julia

Today: Pierre is counting on you

Pierre & Julia needs your help with “Le monde de la Pub: Nos idées ont on prix / Our ideas have a price”. Join Pierre and 1,104 supporters today.