Petition Closed

Getty Images/iStock: Don't slash our royalties

This petition had 1,166 supporters

Getty Images/iStock have announced that as of December 23, 2016, they will be cutting photographers' and illustrators' subscription royalties to as low as 2¢ per license, 93% lower than their current royalties. This will greatly reduce creative people's income and devalue their work virtually overnight. We want Getty/iStock to retain their current subscription royalty structure and increase their credit royalties to the industry standard of 40%.

Getty Images/iStock hat angekündigt ab 23. December 2016 die Provisionen für Fotografen und Illustratoren auf bis zu 0,02 $ zu kürzen. Dies ist eine Kürzung um bis zu 93% im Vergleich zu den bisherigen Provisionen. Diese drastische Provisionskürzung gefährdet Künstler in ihrer Existenz. Wir fordern Getty Images/iStock dazu auf die bisherige Provisionsstruktur bezüglich der abonnement Preise beizubehalten
und die Provisionen für Credit Royalties an den branchenüblichen Standard von 40% anzugleichen.

с 23 Декабрь 2016 года Getty Images/iStock сокращает ставки роялти для фотографов и иллюстраторов до 2 центов за лицензию, что на 93% ниже текущих ставок. Это значительно сократит доходы творческих людей и обесценит их работу и труд практически за одну ночь. Мы требуем, чтобы компания Getty/iStock сохранила действующую систему роялти по подписке и увеличила роялти по продажам за кредиты до отраслевого стандарта: 40%.

Getty Images/iStock au anuntat faptul ca, incepand cu data de 23 Decembrie 2016 vor reduce drastic comisioanele acordate fotografilor si artisilor grafici la un minim de 2 centi (0.02$) per licenta, adica cu 93% mai putin decat in prezent. Aceasta diminuare a comisioanelor va duce la o reducere drastica a creativitatii artistilor. Dorim astfel ca Getty/iStock sa pastreze structura prezenta a comisioanelor din subscriptii (subscription royalty) si sa majoreze comisioanele obtinute din vanzari prin credite (credit royalties) la standardul din industrie, respectiv 40%.

Getty Images/iStock annonce qu'à partir du 25 decembre 2016 le montant minimum de la commission  sera de 2 centimes de dollars par photo vendue !! Soit une réduction de 93 % du taux actuel de rémunération des auteurs. Cette baisse de revenus brutale dévalue le travail et la créativité des contributeurs. Nous voulons que Getty/iStock conserve la structure de commission d'abonnement actuelle et augmente celle concernant les fichiers vendues en "crédit" au standard de l'industrie c'est à dire 40 %.

Today: Microstock Coalition is counting on you

Microstock Coalition needs your help with “Jonathan Klein: Getty Images/iStock: Don't slash our royalties”. Join Microstock Coalition and 1,165 supporters today.