Teken voor de vrijheid van anti-stierenvecht activist Peter Janssen

0 have signed. Let’s get to 7,500!

Teken deze petitie als je TEGEN een veroordeling van een anti-stierenvecht activist bent!
Wees solidair met hen die met lijf en leden strijden tegen het gruwelijke stierenvechten.

Op 20 juni 2017 is het opsporingsbevel tegen Peter Janssen (31), activist van de Internationale Vegan Strike Group (VSG), tijdelijk opgeheven. Dat wil NIET zeggen dat een mogelijke veroordeling van de baan is. Op 18 september wordt Peter Janssen verhoord in het gerechtsgebouw van Madrid.

Wat speelt er?
Peter Janssen heeft met zijn Vegan Strike Group al 27 keer een stierengevecht verstoord in landen als Frankrijk, Portugal, Mexico en Spanje. De Spaanse stierenvechters hebben zich verenigd in een organisatie met advocaten en juristen die hun belangen behartigt. Deze organisatie heeft de afgelopen jaren geprobeerd om hoge boetes te eisen bij rechters. Helaas voor de stierenvechtindustrie heeft dit niet geleid tot een einde aan de sabotage en verstoringsacties in de stierenvecht-arena.
Omdat de Internationale Vegan Strike Group niet staat ingeschreven als organisatie, kan de stierenvecht-industrie niets tegen de VSG doen. Daarom richten zij hun pijlen op de activisten zelf die keer op keer hun bloedige feestje verstoren. Dit is wat we deden voor de dieren in de entertainment industrie in 2016: https://www.youtube.com/watch?v=ILngYFFQbGM

Maak een statement!
Door deze petitie te tekenen laat jij zien dat je tegen een mogelijke veroordeling bent van een vreedzame anti-stierenvecht activist. Door het te delen op social media kun je een statement maken. Want hoe meer mensen tekenen, des te sterker is het signaal naar de media en de Spaanse rechters.

Kostbare juridische strijd
Elke juridische strijd kost heel veel geld. Steun de juridische strijd tegen de stierenvecht-industrie. Een (kleine) donatie zou zeer welkom zijn.

Rekening nummer van de  Internationale Vegan Strike Group is: IBAN: NL54TRIO 0254638422

Hartelijk dank voor je steun!

Today: Internationale Vegan Strike Group is counting on you

Internationale Vegan Strike Group needs your help with “Internationale Vegan Strike Group: Teken voor de vrijheid van anti-stierenvecht activist Peter Janssen”. Join Internationale Vegan Strike Group and 5,988 supporters today.