Make June 26th a National Cancer Wellness Awareness Day (version française ci-dessous)

0 have signed. Let’s get to 100!

The importance of whole-person psychosocial care for those experiencing cancer is still not well known. Our goal is to highlight Cancer Wellness by creating a National Cancer Wellness Awareness day. Please join together to petition the government to assign one day to nationally emphasis the importance of Psychosocial Cancer Care.

We, the undersigned, are professionals across Canada who work in psychosocial care with those experiencing cancer, we urge our leaders to act now by (as a first step) assigning June 26th as National Cancer WELLNESS Awareness day.

_________________________________________________

L'importance du soin psychosocial pour les personnes atteintes de cancer n'est pas encore bien connue. Notre objectif est de mettre en évidence le bien-être auprès des gens vivants avec le cancer en créant une journée nationale de sensibilisation. Aidez-nous en supportant cette pétition qui demande au gouvernement d'attribuer une journée, où nous mettrons l'accent national sur l'importance des soins de cancer psychosociaux.

Nous, soussignés, sommes des professionnels à travers du Canada qui travaillent dans le domaine des soins psychosociaux avec ceux qui souffrent de cancer. Nous exhortons nos dirigeants à agir dès maintenant (en premier lieu) en désignant le 26 juin Journée nationale de sensibilisation au bien-être.

Today: West Island Cancer Wellness Centre is counting on you

West Island Cancer Wellness Centre needs your help with “Health Canada: Make June 26th National Cancer Wellness Awareness Day”. Join West Island Cancer Wellness Centre and 11 supporters today.