Tax Free Scientific Congresses in France

0 have signed. Let’s get to 200!

In France registrations fees of scientific congresses are subject to the highest rate of the VAT  governmental tax: 20%
See here a brief summary  of the VAT - Value Added Tax  - in France
We suggest to reduce this tax for  scientific congresses  or simply abolish it. Scientific events are non-profit events, valuable for all the population. Such kind of a 20% VAT tax makes no sense.

En France les frais d'inscriptions d'un congrès scientifique sont sujets à 20% de TVA, le taux le plus élevé. Vous trouverez ici les différents taux de TVA. Nous suggérons de réduire le taux de TVA pour les congrès scientifiques et voire même de ne pas appliquer la TVA. Les congrès scientifiques sont des événements sans but lucratif, bénéfiques pour toute la population, leur imposer 20% de TVA semble absurde.

Today: Jean-Yves is counting on you

Jean-Yves Beziau needs your help with “Frédérique Vidal, Minister of Higher Education, Research and Innovation in France: Tax Free Scientific Congresses in France”. Join Jean-Yves and 178 supporters today.