Burmese Python Population Control / Control de la poblacion de la Piton Birmana

0 have signed. Let’s get to 100!

Spanish version below / Ir abajo para version en español

Invasive Species are species that are not native to the environment they are in. Invasive species have an extreme impact on all the ecosystems in the world, whenever a new Invasive species in introduced to an ecosystem, it changes the way all organisms there live their lives, it can have a negative impact or it can have a positive impact. Invasive Species are usually bad to the environment because the environment’s conditions are too good for that species and it causes uncontrolled growth or it could give them an edge over the native species in the ecosystem they are in.

Currently, the Burmese Python is affecting the Florida Everglades because it is beating the top predators there, causing the predators to have a reduced food supply, which decreases the native predators’ population. The Burmese Python, in its native area, Asia, do not pose as big of a threat because there are predators, diseases and even parasites that control their population, which disperses the food supply across different species. The Python could be helpful in the Everglades though, as it decreases the population of other organisms, whether or not this has a positive or a negative effect is based off how many organisms in total has being decreased. If there is a species that is too big, and is experiencing an uncontrolled growth, the python would help balance the population of that species, making it a viable part of the ecosystem, but because the Python eat so many different species, they might make the ecosystem less balanced as they might decrease the overall food supply and possibly lower the population of a species that is already struggling to survive and reproduce, which could even cause extinction in the long term.

The Florida Fish and Wildlife Conservation Commission should invest more of their resources into transporting the Burmese Pythons back to their native Asia, and / or look for an effective way to control this invasive reptile, if this does not happen soon, the pythons will eventually take over the Everglades completely, lowering many populations of many species there.

Please sign this petition to urge the Florida Fish and Wildlife Conservation Commission to control this invasive species.

Spanish Version

Las especies invasoras son especies que no son nativas del entorno en el que se encuentran. Las especies invasoras tienen un impacto extremo en todos los ecosistemas del mundo. Cada vez que se introduce una nueva especie invasora a un ecosistema, cambia la forma en que todos los organismos viven sus vidas, esto puede tener un impacto tanto negativo como positivo. Las especies invasoras generalmente son malas para el medio ambiente, ya que las condiciones pueden ser demasiado buenas para esta especie y causa un crecimiento descontrolado de la misma o le da una ventaja sobre las especies nativas en el ecosistema en el que se encuentran.

Actualmente, la pitón birmana está afectando a los Everglades de Florida, ya que está dominando a los principales depredadores en los allí, y por consiguiente disminuyendo la población de los depredadores nativos, al disminuir los alimentos disponibles para estos depredadores.  La pitón birmana, en su área nativa, Asia, no causan una amenaza tan grande porque hay depredadores, enfermedades y parásitos que controlan su población y que dispersan los alimentos a través de diferentes especies. Sin embargo, la pitón podría ser útil en los Everglades, ya que disminuye la población de otros organismos, y el que esto sea un efecto positivo o negativo se basa en cuántos organismos en total se han reducido. Si hay una especie que es demasiado grande y está experimentando un crecimiento descontrolado, la pitón podría ayudar a equilibrar la población de esa especie, convirtiéndola en una parte viable del ecosistema, pero dado que la pitón come tantas especies diferentes, esta podría hacer que el ecosistema está menos equilibrado, ya que podría disminuir el suministro total de alimentos y posiblemente reducir la población de una especie que ya está luchando por sobrevivir y reproducirse, lo que incluso podría causar la extinción a largo plazo.

La Comisión de Conservación de Peces y Vida Silvestre de la Florida debería invertir más recursos para transportar a las pitones birmanas de vuelta a su Asia natal, y / o buscar una forma efectiva de controlar este reptil invasor, si esto no sucede pronto, las pitones eventualmente tomarán control absoluto los Everglades, disminuyendo peligrosamente muchas poblaciones de otras especies allí.

Por favor, firme esta petición para instar a la Comisión de Conservación de Peces y Vida Silvestre de Florida a controlar esta especie invasora.

Today: Alexis is counting on you

Alexis Pizarro needs your help with “Florida Fish and Wildlife : Burmese Python Population Control”. Join Alexis and 95 supporters today.