Petition updateFİKİRTEPE TOPLANMA ALANI1000 KİŞİLİK SİTEYE HÂLÂ GÜVENLİ TOPLANMA ALANI YOK
DİRENÇLİ KENTLERTürkiye
May 19, 2026

YARIM BIRAKILAN YEŞİL ALAN TAMAMLANSIN YA DA KAMUYA DEVREDİLSİN!
İstanbul ili Kadıköy ilçesi Merdivenköy Mahallesi 3397 ada 3 parselde bulunan,  Fikirtepe Mahallesi Rüzgar Sokak – Yıldırım Sokak kesişimindeki Evim Kadıköy Sitesi sakinleri olarak ciddi bir kamu güvenliği sorununa dikkat çekiyoruz.

Fikirtepe Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından inşa edilen sitemizin ön kısmında bulunan yeşil alan statüsündeki bölge yaklaşık 2 yıldır atıl halde bırakılmıştır.

Alan; Bakanlık tarafından

Hafriyatı alınmış,
Palyeli şekilde düzenlenmiş,
Ancak hiçbir peyzaj veya güvenlik çalışması tamamlanmadan terk edilmiştir.
Bugün bu alan:

Çocuklar için düşme ve yaralanma riski taşımakta,
Gece saatlerinde güvenlik problemi oluşturmakta,
Bölgenin görüntüsünü bozmakta,
Fikirtepe Prestij Caddesi girişinde büyük bir kent estetiği sorunu yaratmaktadır.
Ancak sorun yalnızca görüntü kirliliği değildir.

ASIL SORUN: AFET TOPLANMA ALANI YOKLUĞU
514 bağımsız bölümden oluşan ve yaklaşık 1000 kişinin yaşadığı Evim Kadıköy Sitesi için resmi afet toplanma alanı olarak  Hasanpaşa mahallesinde bir alan gösterilmektedir.
Olası bir deprem sonrası güvenli kullanım için uzaktır yetersizdir,
Afet anında ciddi kaos ve güvenlik riskleri doğuracaktır.
6 Şubat depremleri sonrası hepimiz gördük ki:
Afet anlarında insanların sığınabileceği açık ve güvenli alanlar hayati önem taşımaktadır.

Sitemizin hemen önünde bulunan ve hâlihazırda “yeşil alan” statüsünde olan bölge, düzenlenmesi halinde:

Mahalle halkının nefes alabileceği bir yaşam alanına,
Çocuk parkına,
Ve en önemlisi gerçek bir afet toplanma alanına dönüşebilecektir.
KURUMLAR SORUMLULUĞU BİRBİRİNE ATIYOR
Kadıköy Belediyesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile yapılan görüşmelerde, alanın Bakanlık tarafından ilgili kurumlara devredilmesi/terkin edilmesi halinde gerekli desteklerin sağlanabileceği ifade edilmiştir.

Ancak bugüne kadar süreç ilerlememiş, alan kaderine terk edilmiştir.

Bu durum:

Kamu kaynaklarının atıl bırakılması,
Vatandaş güvenliğinin göz ardı edilmesi,
Ve Fikirtepe’de yaşayan insanların temel yaşam hakkının ertelenmesi anlamına gelmektedir.
TALEBİMİZ AÇIK VE NETTİR
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı;

YA
Yeşil alan statüsündeki bu bölgenin peyzaj, güvenlik ve çevre düzenleme çalışmalarını tamamlayarak halkın kullanımına açmalıdır.
YA DA
Alanın ilgili kamu kurumlarına devri/terkini derhal gerçekleştirilmelidir.
Fikirtepe’de yaşayan insanlar;
Beton yığınları arasında değil,
Güvenli, planlı ve yaşanabilir bir çevrede yaşamak istemektedir.

Deprem gerçeğinin ortasında yaşayan yaklaşık 1000 kişinin güvenliği daha fazla ertelenmemelidir.

İMZA VEREREK DESTEK OLUN
“YARIM BIRAKILAN YEŞİL ALAN TAMAMLANSIN, FİKİRTEPE’YE GÜVENLİ TOPLANMA ALANI KAZANDIRILSIN!”
 

Copy link
WhatsApp
Facebook
Nextdoor
Email
X