Red Shabbir og #StopTheDeal mellem EU og Tyrkiet

Petition geschlossen.

Red Shabbir og #StopTheDeal mellem EU og Tyrkiet

Diese Petition hat 71.985 Unterschriften erreicht
DiEM25 hat diese Petition an European Union gestartet.

Dette er mere end en mands historie. Dette er en chance for at redde en mands liv og afslutte den skammelige flygtningaftale mellem EU og Tyrkiet. Vi har brug for dig for at gøre det muligt.

Shabbir er 40 år, ingeniør med speciale i handel. Han er gift og har to små børn. Shabbir boede i en by i Pakistan, hvor han drev en biludlejningsvirksomhed. En dag i december sidste år, 2015, angreb en lokal gruppe af islamiske ekstremister Shabbirs nabo, der er kristen. Shabbir kom til undsætning. Denne enkle handling ændrede Shabbir liv uigenkaldeligt.

For at hjælpe en kristen, blev han udråbt som kætter og tvunget til at flygte fra sin by. Flere medlemmer af hans familie og en kreds af hans nærmeste venner er nu blevet myrdet af ekstremisterne. Hans kone og børn er gået i skjul. I dag, efter en rædselsvækkende rejse, hvor hans far omkom, bor Shabbir i Lesbos, Grækenland, uden nogen afklaring af sin situation, og hvor han har været siden marts 2016. Han er nu i fare for at blive deporteret i henhold til EU-Tyrkiet-aftalen. Hvis Shabbir vender hjem, vil ekstremisterne næsten helt sikkert forsøge at dræbe ham.

Et team af frivillige i Spanien og Grækenland, der ledes af den offentlige, spanske, tidligere anti-korruptions anklager Carlos Jiménez Villarejo, arbejder på at redde Shabbir. Den 29. november 2016 indgav de en klage til EU-Domstolen, hvor de forlangte aftalen mellem EU og Tyrkiet annulleret for at forhindre, at Shabbir og tusindvis af andre bliver deporteret. Hvis sagen bliver en succes, vil det betyde meget mere end at spare en mands liv. Det kunne sætte fokus på EU-Tyrkiet-aftalens umenneskelige krav én gang for alle.

Støt dette krav, og støt Shabbirs sag. Hjælp os med at redde Shabbir og afslutte denne urimelige aftale.

I marts 2016 trådte den kontroversielle EU-Tyrkiet aftale i kraft. Det er vedtaget, at "nye illegale indvandrere" - en eufemisme for flygtninge og asylansøgere, der ankommer til Grækenland fra denne dato og fremefter vil blive returneret til Tyrkiet. Dette er en skandaløs aftale, der er en besked til resten af ​​verden om, at mænd, kvinder og børn, der formåede at overleve en farefuld rejse, krigens rædsler, forfølgelse og ekstraordinær umenneskelig behandling, ikke er velkomne i Europa.

Det behøver ikke at være sådan. DiEM25 støtter en unik juridisk indsats, der arbejder for at modvirke og afskaffe denne aftale, for derved potentielt at forbedre livet for millioner af mennesker, der søger at komme til Europa på grund af et desperat behov.

Støt dette ønske og slut dig til os. Sammen kan vi stoppe denne skammelige aftale.

Tak!

Mere information om, hvad du kan gøre for #StopTheDeal, finder du her.

Petition geschlossen.

Diese Petition hat 71.985 Unterschriften erreicht

Jetzt die Petition teilen!