Engelli emekliliğinde "matematik oyunlarına" son verin
Engelli emekliliğinde "matematik oyunlarına" son verin
Kampanya metni
Ben, %71 engelli bir birey olarak, yıllarca yasalara güvenerek çalışma hayatına katıldım ve devletin belirlediği şartları yerine getirdim. Ancak, bugün engelli bireylerin karşı karşıya olduğu engellemeleri görünce, bu duruma sessiz kalmak istemedim.
ENGELLİ EMEKLİLİĞİNDE "MATEMATİK OYUNLARINA" VE HAK İHLALİNE SON VERİN!
Engelli bireyler olarak, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Sağlık Kurulları tarafından uygulanan yeni yöntemlerin, "Sosyal Devlet" ilkesiyle değil, "Hak Tırpanlama" mantığıyla yürütüldüğüne şahit oluyoruz. Bu yeni yöntemler, engelli bireylerin emeklilik haklarını elde etmelerini zorlaştırıyor ve hatta neredeyse imkansız hale getiriyor.
Bu haksız uygulamaların son bulması için mücadelemiz iki ana hukuksuzluğa karşıdır:
1. 'Tek Hastalık' Tuzağı: Engelli bireylerin, birden fazla hastalığının toplam engellilik oranı yerine yalnızca tek hastalık üzerinden değerlendirilmesi, emeklilik hakkını kullanabilmelerine engel oluyor. Bu, temel bir insan hakkı ihlalidir. SGK ve Sağlık Kurulları'nın bu uygulamaları derhal sona erdirmesi gerekmektedir.
2. Karmaşık Bürokratik Engeller: Günümüzde, engelli emekliliği için gerekli prosedürler, karmaşık ve aşılması güç bir hal almıştır. Engelli bireyler, bürokratik labirentlerde kaybolmadan, hak ettikleri emeklilik haklarına erişebilmelidirler.
Yetkililerden, bu haksız ve adaletsiz uygulamaların sona erdirilmesini ve engelli bireylere gerçek anlamda sosyal devlet güvencesi sağlanmasını talep ediyoruz. Türkiye'nin dört bir yanındaki engelli bireylerin haklarının korunması ve iyileştirilmesi için desteğinizi bekliyoruz.
Lütfen bu mücadelede bizimle olun, engelli bireylerin haklarını koruyun ve bu imza kampanyasını destekleyin.

5
Kampanya metni
Ben, %71 engelli bir birey olarak, yıllarca yasalara güvenerek çalışma hayatına katıldım ve devletin belirlediği şartları yerine getirdim. Ancak, bugün engelli bireylerin karşı karşıya olduğu engellemeleri görünce, bu duruma sessiz kalmak istemedim.
ENGELLİ EMEKLİLİĞİNDE "MATEMATİK OYUNLARINA" VE HAK İHLALİNE SON VERİN!
Engelli bireyler olarak, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Sağlık Kurulları tarafından uygulanan yeni yöntemlerin, "Sosyal Devlet" ilkesiyle değil, "Hak Tırpanlama" mantığıyla yürütüldüğüne şahit oluyoruz. Bu yeni yöntemler, engelli bireylerin emeklilik haklarını elde etmelerini zorlaştırıyor ve hatta neredeyse imkansız hale getiriyor.
Bu haksız uygulamaların son bulması için mücadelemiz iki ana hukuksuzluğa karşıdır:
1. 'Tek Hastalık' Tuzağı: Engelli bireylerin, birden fazla hastalığının toplam engellilik oranı yerine yalnızca tek hastalık üzerinden değerlendirilmesi, emeklilik hakkını kullanabilmelerine engel oluyor. Bu, temel bir insan hakkı ihlalidir. SGK ve Sağlık Kurulları'nın bu uygulamaları derhal sona erdirmesi gerekmektedir.
2. Karmaşık Bürokratik Engeller: Günümüzde, engelli emekliliği için gerekli prosedürler, karmaşık ve aşılması güç bir hal almıştır. Engelli bireyler, bürokratik labirentlerde kaybolmadan, hak ettikleri emeklilik haklarına erişebilmelidirler.
Yetkililerden, bu haksız ve adaletsiz uygulamaların sona erdirilmesini ve engelli bireylere gerçek anlamda sosyal devlet güvencesi sağlanmasını talep ediyoruz. Türkiye'nin dört bir yanındaki engelli bireylerin haklarının korunması ve iyileştirilmesi için desteğinizi bekliyoruz.
Lütfen bu mücadelede bizimle olun, engelli bireylerin haklarını koruyun ve bu imza kampanyasını destekleyin.

5
Kampanya Güncellemeleri
Bu kampanyayı paylaş
Kampanya 8 Mart 2026 tarihinde başlatıldı