
Veureu que tal com s'indica:
"Bicicletes
Un dels canvis més destacats respecte a l’aprovació inicial de l’ordenança afecta les plataformes úniques –carrers on la vorera i la calçada estan al mateix nivell. Inicialment es prohibia que les bicicletes hi circulessin en sentit contrari a la marxa dels cotxes. Amb el text definitiu, les bicicletes convencionals i les elèctriques de pedaleig assistit (fins a 250 W) podran circular en ambdós sentits de la marxa a totes les plataformes úniques del municipi –carrers Alzina, Montiu i Sant Antoni.
Aquesta mesura té una excepció important, el carrer Major. En aquest eix central del municipi s’aplicarà una regulació específica segons la franja horària:
Horari de matí (de 7 h a 14 h): El carrer funciona com a plataforma única i tots els vehicles han de circular en un únic sentit.
Horari de tarda i nit: A partir de les 14 h el carrer Major es transforma en àrea exclusiva de vianants sense circulació de vehicles, per tant no poden passar ni automòbils ni cicles a motor. Sí que poden circular les bicicletes en ambdós sentits de la marxa, però a una velocitat màxima de 10 km/h i mantenint la distància de seguretat d’1,5 metres respecte a qualsevol vianant que circuli per l’espai compartit i de 3 metres respecte les façanes. El vianant sempre té la preferència; el ciclista ha d’adaptar la seva marxa a la d’aquell o aturar-se si és necessari.
Ponts i passatges subterranis
L’esborrany inicial de la norma prohibia el pas de qualsevol vehicle, incloses les bicicletes, pels anomenats passos especials –ponts, passarel·les i passos soterranis. Després d’estimar les al·legacions, les bicicletes sí que podran passar per aquests punts, a condició que es garanteixin les condicions de seguretat i es respecti la prioritat absoluta dels vianants.
L’única infraestructura del municipi on es manté la prohibició total de pas per a bicicletes i patinets és la passarel·la de La Salle."
És una victòria, perquè els punts més conflictius han quedat solucionats, però encara en queden d'altres que seguirem treballant.
Salut i Gràices.