Recall The Vote To Divide Segundo Barrio

0 have signed. Let’s get to 5,000!

In 2016, the National Trust for Historic Preservation named El Paso's Segundo Barrio as one of the Most Endangered Neighborhoods in the United States.

El Paso County hired an external consulting company from Austin, Texas, HHM & Associates, to provide recommendations as to how the County should create a national historic district in the neighborhood in order to honor and commemorate its history and people.

Unfortunately, HHM's recommended creating a historic district that is much smaller than Segundo Barrio and excludes about half the neighborhood! The western half of Segundo Barrio, including Sacred Heart Church, will become part of the Downtown Historic District while the eastern half will become the Segundo Barrio Historic District, effectively dividing the neighborhood in two and denying its historical and cultural integrity.

On June 15, three County Commissioners voted for HHM's plan, against the advice of their own County Historical Commission and other key organizations. These are:

The aim of this petition is to request that these Commissioners reconsider their vote to divide Segundo Barrio and instead support the so-called "Option 3", which will create a Segundo Barrio Historic District that corresponds to Segundo Barrio, which was established in about 1885 and whose boundaries must be respected.

------------------------------------------------

En 2016, el National Trust for Historic Preservation nombró a Segundo Barrio de El Paso como uno de los barrios más amenazados de los Estados Unidos.

El Condado de El Paso contrató a una empresa de consultoría externa de Austin, Texas, HHM & Associates, para que le brindara recomendaciones sobre cómo el Condado debería crear un distrito histórico nacional en el vecindario para honrar y conmemorar su historia y su gente.

¡Desafortunadamente, HHM recomendó crear un distrito histórico que sera mucho más pequeño y excluya aproximadamente la mitad de Segundo Barrio! La mitad occidental de Segundo Barrio, incluida la Iglesia del Sagrado Corazón, pasará a formar parte del Distrito Histórico del Centro, mientras que la mitad oriental se convertirá en el Distrito Histórico de Segundo Barrio, dividiendo efectivamente el vecindario en dos y negando su integridad histórica y cultural.

El 15 de junio, tres Comisionados del Condado votaron por el plan de HHM, en contra del consejo de su propia Comisión Histórica del Condado y otras organizaciones clave. Estos son:

• Comisionado Pct. 1 Carlos León, cuya región abarca la mayor parte del lado este.
  • Comisionado Pct. 3 Vincent Perez, cuya región abarca San Elizario y el Valle Inferior
  • Comisionado Pct. 4 Carl L. Robinson, cuya región abarca el oeste de El Paso

El objetivo de esta petición es solicitar que estos Comisionados reconsideren su voto para dividir Segundo Barrio y en su lugar apoyen "Opción 3", que creará un Distrito Histórico de Segundo Barrio que corresponde realmente a Segundo Barrio, que se estableció alrededor de 1885 y cuyos límites deben ser respetados.