Decision Maker Response

Xavier Trias’s response

Jun 27, 2014 — L’Ajuntament de Barcelona té el màxim interès en fomentar la pràctica esportiva a la ciutat. El decidit compromís que hem adquirit amb l’esport suposa una clara aposta pel benestar i per la qualitat de vida de les persones, i també per a la reactivació de l’economia atès que l’esport dinamitza la ciutat i crea ocupació.

L’oferta de serveis i equipaments esportius a la ciutat de Barcelona és extensa i diversa, i gaudeix d’una qualitat de primer ordre. Des del Govern municipal seguim treballant per apropar aquests serveis a les persones. A més, també donem tot el nostre suport a les nombroses iniciatives esportives que acull la nostra ciutat durant tot l’any, tant les que organitza l’esport de base de la ciutat com els grans esdeveniments de caràcter internacional.

En aquest context, és habitual que en partits de gran rellevància o interès social s’organitzin activitats col•lectives promogudes per les entitats o el sector privat, a les quals des de l’Ajuntament donem facilitats per a què es puguin realitzar.

No obstant això, crec necessari indicar-los que no vam contemplar en el seu moment la instal•lació a la via pública de pantalles gegants per veure els partits de futbol de la selecció espanyola a la IX Copa FIFA Confederacions de 2013, com tampoc ho fem ara amb la celebració de la Copa del Món 2014. Cal considerar que aquesta qüestió no és prioritària, més atenent la situació econòmica que travessem i l’austeritat a la qual ens veiem obligats si volem tenir unes finances públiques equilibrades i sanejades.

Amb tot, els partits de la selecció espanyola del Mundial s’ofereixen en obert i, per tant, no hi ha cap problema ni limitació per seguir-los per televisió.