Oppose The Trademark Application For Metis Infinity Flag

0 have signed. Let’s get to 1,000!

Please SIGN and SHARE this Petition from Metis Warrior.

All Metis people must oppose the Trademark Application from Metis National Council for the Metis Flag / Infinity Symbol. Trademark # 0923676. It was originally filed October 2, 2015 and recently modified October 25, 2018.

We call on all Metis Citizens and inherent heirs of the Warriors of Seven Oaks to formally oppose this Trademark Application. Inherent heirs of the Warriors who fought bravely at Seven Oaks, 1816 did NOT give permission to the Metis National Council to use the Seven Oaks battle flag as their exclusive Metis Flag. This flag belongs to ALL Metis Citizens.

I, Alexandria Anthony as Sept Stewart of Siol Cudbright, representing Cuthbert Grant Jr. descendants will oppose this Trademark application. My great great Uncle Cuthbert Grant Jr. flew this flag at Seven Oaks, as an inherent heir, I have not along with many others given the MNC permission to use this flag as their exclusive flag.

I am asking ALL Metis Citizens to sign this petition to oppose this trademark application by MNC.

Please also fill out the Trademark Opposition Form, you can download from here - www.cipo.ic.gc.ca

You can also place a call Trademarks Opposition Board, Canadian Intellectual Property Office at:

1-866-997-1936 or 1-819-997-7300 - Fax # 1-819-997-5092

We cannot ALLOW the MNC to have sole ownership of our Metis / Infinity Flag, this flag belongs to ALL METIS CITIZENS. We cannot ALLOW the MNC to dictate who can use OUR Metis Flag.

Please support our Metis Warrior YouTube Channel here - https://www.youtube.com/results?search_query=Metis+Warrior

************************************************************************************************

SIGNER et PARTAGER cette pétition de Metis Warrior.

Tous les Métis doivent s'opposer à la demande de marque déposée par le Conseil national des Métis pour le drapeau / symbole à l'infini des Métis. La marque n ° 0923676 a été initialement déposée le 2 octobre 2015 et modifiée récemment le 25 octobre 2018.

Nous appelons tous les citoyens métis et les héritiers inhérents des Warriors of Seven Oaks à s'opposer formellement à cette demande d'enregistrement de marque. Les héritiers inhérents aux guerriers qui ont combattu bravement à Seven Oaks, 1816 n'autorisèrent PAS le Conseil national des métis à utiliser le drapeau de bataille de Seven Oaks comme drapeau exclusif des Métis. Ce drapeau appartient à TOUS les citoyens métis.

Moi, Alexandria Anthony en tant que Sept Stewart de Siol Cudbright, représentant les descendants de Cuthbert Grant Jr., nous opposerons à cette demande de marque. Mon grand oncle Cuthbert Grant Jr. a arboré ce drapeau à Seven Oaks, en tant qu’héritier inhérent. Je n’ai pas, avec beaucoup d’autres, donné la permission à la MNC d’utiliser ce drapeau comme drapeau exclusif.

Je demande à tous les citoyens métis de signer cette pétition pour s'opposer à cette demande d'enregistrement de marque déposée par MNC.

Veuillez également remplir le formulaire d’opposition en matière de marque de commerce que vous pouvez télécharger à partir d’ici - www.cipo.ic.gc.ca

Vous pouvez également appeler un office d’opposition des marques de commerce, Office de la propriété intellectuelle du Canada, à l’adresse suivante:

1-866-997-1936 ou 1-819-997-7300 - Fax # 1-819-997-5092

Nous ne pouvons pas permettre à la multinationale d’avoir la propriété exclusive de notre drapeau Métis / Infinity, ce drapeau appartient à TOUS LES CITOYENS DE METIS. Nous ne pouvons pas permettre au multinational de décider qui peut utiliser NOTRE drapeau métis.

Veuillez soutenir notre chaîne YouTube Metis Warrior ici - https://www.youtube.com/results?search_query=Metis+Warrior

Today: Alexandria is counting on you

Alexandria Anthony needs your help with “Canadian Intellectual Property Office: Oppose The Trademark Application For Metis Infinity Flag”. Join Alexandria and 585 supporters today.