Birkbeck Justice for Workers : Bring Them In-House

0 have signed. Let’s get to 500!

Birkbeck is a fantastic place to study. But there is inequality at the heart of our university. Cleaning, catering and security staff are outsourced. This means the services are run by external companies. The workers get lower wages and worse conditions. This means they get less sick leave and smaller pensions than the people they work alongside who are employed directly by the university. We believe that this is an injustice. Outsourced companies are only interested in profit. They do not have the interests of Birkbeck, the workers, or students at heart. Bullying and inefficiency are common, and staff are frequently mistreated when they complain.

UNISON and the other trade unions that represent Birkbeck staff are organising this campaign to end outsourcing: we want the workers brought back in-house. This means they would be directly employed by the university. This has already happened at LSE, and will be happening at SOAS later this year. The services provided by outsourced workers are essential: without cleaning, catering and security, there could be no teaching or research. These workers keep the university going, and it is time they were treated fairly.

What we want

We ask that Birkbeck commits to bringing all of its outsourced workers back in-house within six months, without any reduction in jobs or services. This means the workers will get equality with directly employed staff when it comes to:

• pay
  • sick leave
  • holidays
  • pensions

We also believe that they should have access to the other benefits of working at Birkbeck, including:

• access to the library and IT
  • study assistance
  • family leave
  • an end to zero-hours contracts in catering

We want the head of Birkbeck, Professor David Latchman, to make a written statement to this effect as soon as possible.

--------------------------------------------------------------------------

Birkbeck es un sitio fantástico para estudiar. Pero hay desigualdad en el corazón de nuestra universidad. El personal de limpieza, hosteleria y seguridad es subcontratada. Esto significa que los servicios son administrados por compañías externas. Los trabajadores reciben salario más bajo y peores condiciones. Esto significa que ellos reciben menos licensias de enfermedad y pensiónes mas pequeñas que las personas que trabajan junto a ellos pero son contratados directamente con la universidad. Creemos que esto es una injusticia. Estas compañias subcontratadas sólo están interesadas en obtener ganancias. Ellos no tienen interés en Birkbeck, sus trabajadores o los estudiantes, en el fondo. El acoso y ineficiencia son communes, y el personal son maltratados frecuentemente cuando se quejan.

UNISON y otros sindicatos que representan el personal de Birkbeck están organizando esta campaña para terminar con los subcontratos: queremos que los trabajadores vuelvan a ser internos. Esto significaría que serían contratados directamente por la universidad. Esto ya ha sucedido en LSE y estará sucediendo en SOAS a finales de este año. Los servicios proporcionados por los trabajadores subcontratados son esenciales: sin limpieza, hosteleria o seguridad no habría enseñanza ni investigaciones. Estos trabajadores son quienes mantienen la universidad funcionando, y es hora que sean tratados justamente.

Lo que queremos

Nosotros pedimos que Birkbeck se comprometa a traer a todos los trabajadores subcontratados devuelta a trabajar internamente dentro de seis meses, sin ninguna reducción en empleo o servicios. Esto significa que los trabajadores obtendrán la igualdad con los trabajadores directamente empleados cuando se trata de:

• pago
  • pago por enfermedad
  • vacaciones
  • pensión

También creemos que deberian obtener acceso a otros beneficios incluidos en trabajar con Birkbeck, incluyendo:

• acceso a la blibioteca e información tecnológica
  • asistencia de studio
  • permiso familiar
  • un fin a los contratos de zero horas en hosteleria

Queremos que el director de Birkbeck, Profesor David Lachman, haga una declaracion por escrito a este efecto lo mas antes posible.

Today: Birkbeck is counting on you

Birkbeck Justice for Workers needs your help with “Birkbeck College: Birkbeck Justice for Workers : Bring Them In-House”. Join Birkbeck and 480 supporters today.