Create 5,000 Affordable Apartments in Washington Heights and Inwood

0 have signed. Let’s get to 100!

With the City of New York aiming to create and preserve 300,000 affordable apartments, if the rezoning of Inwood is to occur, Community Board 12 residents (Washington Heights and Inwood) should receive a fair share to ensure any rezoning benefits current residents:

1. The creation of 5,000 new affordable apartments, with 1,000 of such apartment being senior housing. The current Inwood rezoning proposal would only create around 1300 affordable units. By utilizing vacant lots and soft sites throughout Community Board 12, this is achievable with a commitment from the City of New York
2. Working with family-owned small businesses that create the fabric of our community to ensure they are able to stay and prosper in the neighborhood.

If we are to consider the Inwood rezoning proposal, the City must first make these commitments to our community.

Con la ciudad de Nueva York proyectando crear y preservar 300,000 apartamentos asequibles, si se produce la rezonificación de Inwood, los residentes de la Junta Comunitaria 12 (Washington Heights e Inwood) deberían recibir una parte justa para garantizar que cualquier rezonificación beneficie a los actuales residentes:

1. La creación de 5,000 nuevos apartamentos asequibles, con 1,000 de dichos apartamentos como vivienda para personas mayores. La propuesta actual de rezonificación de Inwood solo crearía alrededor de 1,300 unidades asequibles. Al utilizar lotes vacantes y otros sitios a lo largo de la Junta Comunitaria 12, esto se puede lograr con un compromiso de la ciudad de Nueva York.

2. Trabajar con pequeñas empresas familiares que crean el tejido de nuestra comunidad para garantizar que estas puedan permanecer y prosperar en el vecindario.

Si vamos a considerar la propuesta de rezonificación de Inwood, la ciudad primero debe hacer estos compromisos con nuestra comunidad.

Today: Adriano is counting on you

Adriano Espaillat needs your help with “Bill de Blasio: Create 5,000 Affordable Apartments in Washington Heights and INwood”. Join Adriano and 38 supporters today.