Victory

Best Western - ta ansvar för hönorna och slopa buräggen

This petition made change with 63,815 supporters!

Best Western är en internationell hotellkedja med runt 4 000 hotell världen över. De är stolta över hur väl de tar hand om sina gäster men deras omtanke verkar tyvärr inte inkludera djuren. Best Western använder sig nämligen av burägg.

En höna i en bur lever under hemska förhållanden. Hon spenderar sitt korta, intensiva liv på ett gallergolv på en yta mindre än en iPad. Det är dessutom så trångt att hon inte ens kan sträcka på sina vingar. Det minsta vi kan begära av ett företag är att de ska säga nej till den här typen av djurhållning!

Lyckligtvis har över 1 500 företag redan valt bort burägg från sina verksamheter. Ser vi till de globala jättarna har vi exempel som Marriott International, InterContinental Hotels, Accor Hotels. Unilever, Nestlé, Sodexo och Compass Group. Här hemma har exempelvis Scandic Hotels, Delicato, Foodmark, Orkla Foods, City gross, Axfood, Coop, Svensk Cater och Sushi Yama gjort detsamma.

Vi tycker att det är dags att Best Western följer med i den buräggsfria trenden som råder! Detta genom att ta ett heltäckande buräggsfritt beslut som inkluderar samtliga av kedjans hotell och alla typer av ägg som de använder sig av. Skriv under den här namninsamlingen för att visa att du håller med om att hönor förtjänar bättre än att sitta instängda i burar!

Stort tack för att du gör skillnad för djuren!

Today: Djurens is counting on you

Djurens Rätt needs your help with “Best Western - ta ansvar för hönorna och slopa buräggen”. Join Djurens and 63,814 supporters today.