Petition Closed

#BanCigaretteEmoji before smoking becomes their habit

This petition had 18,473 supporters


Ban the Cigarette Emoji before smoking becomes their habit.

Children are the most vulnerable users of smartphones. When texting, a most common practice among them is using Emojis. However, there is one specific Emoji that has no reason to be a part of their conversations. The Cigarette Emoji.

The average age of a teenage smoker is 14, which makes the Cigarette Emoji extremely dangerous to kids as they are more prone to get influenced by it. We all strongly believe that it is our societies, parents, teachers, guardians and responsible citizens who are entrusted to keep the younger generation away from all that encourages smoking.

So #BanCigaretteEmoji before smoking becomes their habit. Sign this petition now and do your part to prevent future generations from stepping into a habit as addictive and injurious as smoking.

We acknowledge both the positive and negative aspects of technology. Technology has empowered us but at the same time, it has allowed us to access and be exposed to content that can be either beneficial or simply destructive. 

It is our social responsibility to keep a close watch on technology and how it influences our society, especially the children.

After noticing the increase of emoji usage among children, we predicted the influence the Cigarette Emoji would have on our young generation. Therefore, we encourage people to participate in this petition to ban the Cigarette Emoji, for good.

لنحظر إيموجي السيجارة قبل أن يقع أطفالنا أسرى لهذه العادة السيئة.

الأطفال هم المستخدمون الأكثر عرضة للتأثر بالأجهزة الذكية. واستخدام الرموز التعبيرية (الإيموجي) في محادثاتهم الإلكترونية هو من أكثر الأمور الشائعة فيما بينهم. ولكن هناك رمز واحد يجب ألّا يكون جزءاً من محادثاتهم على الإطلاق، إنه إيموجي السيجارة.

متوسط عمر المراهقين الذين يقعون في هذه العادة السيئة هو ١٤ عاماً. وهذا يؤكد مدى خطورة وجود رمز مثل إيموجي السيجارة في محادثاتهم الإلكترونية، إذ قد يكون عاملاً مؤثراً على قرارهم بالتدخين. نحن كمجتمع نؤمن أنه من واجبنا كآباء ومعلّمين ومواطنين حماية أجيالنا القادمة من أي أمر يشجّع على التدخين أو يروّج له.

إذاً، لنحظر إيموجي السيجارة، قبل أن يقع أبناؤنا ضحية لهذه العادة السلبية. لذلك نشجع الجميع على المشاركة بالتوقيع على وثيقة الاعتراض كبادرة لحماية أجيالنا القادمة من أخطار وعواقب إدمان هذه العادة الضارة.

نحن ندرك الجوانب الإيجابية والسلبية للتقنية الرقمية. هذه التقنية تمكننا من التقدّم وتتيح لنا الاطلاع على كمية هائلة من المحتوى، الذي قد يعود علينا بفوائد كثيرة وبالضرر في بعض الأحيان.

لذلك نعتبر أن التوعية من المخاطر المحتملة لهذه التقنية واجباً اجتماعياً لحماية المجتمع عامة والأطفال بشكل خاص.  

وبعد ملاحظتنا للازدياد الهائل في استخدام رموز الإيموجي بشكل عام بين الأطفال، توقعنا التأثير الذي سيتركه إيموجي السيجارة عليهم. ولهذا، نشجع الجميع على المشاركة في حظر إيموجي السيجارة بالتسجيل لإزالة هذا الرمز كلياً.



Today: YR is counting on you

YR needs your help with “#BanCigaretteEmoji”. Join YR and 18,472 supporters today.