Ajuntament de Barcelona: aprovi la Iniciativa Ciutadana ZOOXXI

Esta petición ha conseguido 13.876 firmas

FFW ha iniciado esta petición dirigida a Ajuntament de Barcelona

[Spanish] [English] [French] [Deutch] [Portuguese]

Als zoos actuals no veus elefants, veus elefantoformes, no veus girafes, veus girafoformes… Perquè separar a un animal del seu hàbitat natural és trencar la seva identitat. Els animals que neixen i moren en captivitat perden tot rastre de la naturalesa que hi ha en ells, la forjada a través de milers d'anys d'evolució. La captivitat és una tortura que desgraciadament tenim normalitzada a la nostra societat, no és tan òbvia com la tauromàquia però no és innòcua, provoca un gran patiment i té greus conseqüències en la salut física i psíquica dels animals, als quals se'ls ha privat d'un dels seus drets fonamentals: la llibertat.

Els zoos no haurien d'existir, però tancar-los no és una opció en la majoria dels casos. Això és així perquè s'estructuren a través de poderoses organitzacions internacionals, que promouen la cria i l'intercanvi d'animals.

On anirien els animals que alberguen en cas de tancament? La realitat és que no hi ha santuaris per tots ells, ni en nombre ni per tipus d'espècie. La majoria acabarien en altres zoos i altres animals amb menys sort en pelleteries, vedats de caça i restaurants de menjar exòtic. Tot i així, quedar-se de braços creuats no és una opció, no podem pensar en una gàbia o instal·lació més gran i que l'enriquiment ambiental és el millor que podem donar als animals. Necessitem desafiaments més grans, necessitem un canvi de paradigma. Una transformació del model de zoo actual és l'oportunitat de convertir els zoos en centres per a la protecció i la defensa dels animals en els seus hàbitats, d'adaptar-los a la sensibilitat i el coneixement científic del segle XXI, de convertir-los en un ZOOXXI, un projecte revolucionari per acabar amb l'explotació dels animals en zoològics.

La ciutadania va mostrar la seva voluntat de transformar el zoo recolzant la proposta ZOOXXI a través de la primera Iniciativa Ciutadana de la ciutat de Barcelona. El procés de recollida de signatures ha conclòs i ara comencen els diferents passos de la tramitació dins de la institució municipal.

Per això et demanem que signis aquesta campanya per aconseguir que l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, reconverteixi el zoo de la capital catalana en un centre més ètic, científic i educatiu. Barcelona podria convertir-se en el primer pas del camí per reconvertir els zoos del món.

Amb aquesta campanya volem fer que una institució que cada dia és més criticada per la seva lògica obsoleta i mercantilista, es transformi en un espai per donar aixopluc, atenció i assistència a animals que avui no la tenen, a animals ferits, confiscats d'explotacions, abandonats. Un zoo cap a fora capaç de protegir els hàbitats i exercir pressió per canviar i aplicar polítiques mediambientals imprescindibles i urgents. Un zoo que compta amb els professionals, el coneixement i la infraestructura suficient per passar a ser un espai de servei social, animal i ambiental.

Petición cerrada

Esta petición ha conseguido 13.876 firmas