Petición cerrada

A Catalunya s'abandona un edifici Modernista Catalunya abandona un edificio modernista

Esta petición ha conseguido 198 firmas

A la Bauma hi ha els dos edificis més representatius de l’arquitectura Modernista del terme municipal de Castellbell i el Vilar: la Torre de l’Amo i l’església de la Sagrada Família, projectats per l’arquitecte Alexandre Soler i March, sota els auspicis de l’industrial tèxtil Joan Vial i Solsona.

L’esvelta imatge de l’església sobresurt entre el conjunt dels habitatges que van conformar el barri de la Bauma, construïts entre els anys 1860 i 1890. El de l’església és un edifici d’estètica estranya, de caire historicista, entre el romànic de les finestres de mig punt i el gòtic de la gran rosassa de la façana, tot plegat, amb una espectacular torre campanar de planta circular. Fou aixecat entre els anys 1904 i 1908 pel contractista d’obres manresà Joan Tarrats, en un terreny de 336 metres quadrats, ajudat pels veïns de la Bauma que hi aportaren mà d’obra i jornals.

Creieu que és just deixar perdre, per manca de manteniment, aquest edifici singular del nostre poble, que properament arribarà els seus 110 anys d’existència?

En la Bauma tenemos los dos edificios más representativos de la arquitectura modernista del termino municipal de Castellbell i el Vilar: La Torre de l'Amo i la iglesia de la Sagrada Família, proyectados por el arquitecto Alexandre Soler i March, bajo los auspicios de la industrial téxtil Joan Vial i Solsona.

La esbelta imagen de la iglesia sobresale entre el conjunto de viviendas que conformaron el barrio de la Bauma, construidos entre los años 1860 y 1890. El de la iglesia es un edificio de estética extraña, de aire historicista, entre el románico de la ventanas de medio punto y el gótico del gran rosetón de la fachada, todo con una espectacular torre de campana de planta circular. Fue levantada entre los años 1904 y 1908 por el contratista de obras manresano Joan Tarrats, en un terreno de 336 metros cuadrados, ayudado por el vecindario de la Bauma que aportó mano de obra y jornales.

¿Creeis que és justo perder, por falta de mantenimiento, este edificio singular de nuestro pueblo, que dentro de poco cumplirá sus 110 años de existencia?

Hoy: Associació de Veïns de la Bauma cuenta con tu ayuda

Associació de Veïns de la Bauma necesita tu ayuda con esta petición «Arzobispo de Vic: A Catalunya s'abandona un edifici Modernista». Únete a Associació de Veïns de la Bauma y 197 personas que ya han firmado.