Volem més seguretat per Sant Cugat

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 1.500!

Un estudi realitzat per UNESPA indica que Sant Cugat del Vallès és la ciutat de més de 50.000 habitants on proporcionalment, pel seu nombre d’habitatges, hi va haver més robatoris durant l’any 2014.

També hem conegut que durant els cinc primers mesos de l’any 2016 s’han produït 305 robatoris a domicilis front els 461 de tot l’any 2015 (de mantenir-se aquesta tendència acabaríem l’any amb més de 730 robatoris, el que suposa un augment de quasi el 60%) i així mateix que un grup de veïns de Mira-sol han hagut de contractar vigilància privada davant el temor que ha causat al seu carrer una sèrie de robatoris en poc més de dos mesos. I tinguem en compte que ni tan sols hem passat encara l'agost, mes en que aquestes xifres se solen disparar.

Sant Cugat del Vallès té la tercera ràtio policial global més baixa de tot Catalunya, només per sobre de Tàrrega i Mollerusa, amb 1’84 policies cada 1.000 habitants (Policies Locals més Mossos d’Esquadra). Així, comptem només amb 72 agents del cos de Mossos d’Esquadra quan d’aplicar-se la ràtio orientativa de 2’5 Mossos cada 1.000 habitants, aprovada pel Parlament de Catalunya l’any 2002, que d’aplicar-se a la nostra ciutat suposaria comptar amb prop de 220 agents.

Per tant, Sant Cugat només cobreix el 32% dels agents que ens correspondrien d’aplicar-se aquesta ràtio.

Qui els escriu va ser, aquest mateix any, víctima d'un robatori a casa i la ràbia de veure's sostret d'allò material ni tan sols arriba a la terrible sensació que es queda al cos quan t'assabentes que la teva llar ha estat violentada per gent amb les pitjors intencions.

Els robatoris no s'acaben només amb més agents, però de ben segur que, sense ells, ni tan sols podrem començar a combatir-los.

Hoy: Ignacio cuenta con tu ayuda

Ignacio Rigau necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Sant Cugat del Vallés: Volem més seguretat per Sant Cugat». Únete a Ignacio y 1.102 personas que ya han firmado.