Victoria

Volem poder escollir centre de la ESO a Reus curs 2018-2019

¡La petición ha conseguido su objetivo gracias a 620 firmas!

Som un grup de mares i pares de nenes i nens de 6è d'Educació Primària indignats pel que es vol fer a Reus amb la matriculació a la ESO pel proper curs. I es que resulta que en la seva infinita saviesa la Taula mixta d’ensenyament, compartida per la Generalitat i l’Ajuntament de Reus, han decidit que el millor pels nens i nenes que l’any que ve comencen la ESO es imposar-li a ells i a les seves mares i pares un institut per adscripció única.

Som mares i pares que sempre hem apostat per la escola pública, des del convenciment que és una escola inclusiva i beneficiosa per la educació dels nostres fills i filles. I de que és una escola de tots. Però cada vegada ens ho posen més difícil i amb actuacions com la que ens ocupa ens fan pensar que hi ha interessos darrera per acabar amb la escola pública en benefici d’altres models.

L’excusa de que hi ha un baby boom pels nascuts al 2006 no ens serveix absolutament de res ja què estem parlant de 12 anys enrere, temps més que suficient per estudiar el problema i busca solucions que no suposin vulnerar el dret que tenim com a mares i pares d’escollir la escola del nostre fill o filla.

Segons tenim entès, les dades en la que es basen els Serveis Territorials del Departament d'Ensenyament i  la Regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament de Reus per prendre aquesta decisió ni tan sols les han fet públiques en els foros on han tingut ocasió. Per tant únicament hem de creure en el seu criteri “superior” de que és el millor per tots i punt. Com si les ciutadanes i ciutadans, les mares i pares, de Reus no poguéssim decidir per nosaltres mateixos el que considerem millor per les nostres filles i fills. Perquè cada un de nosaltres pot tenir una percepció diferent del que és millor i aquí és on entra la llibertat d’elecció de centre, quelcom al que tenim dret com a ciutadanes i ciutadans que paguem impostos. No oblidem que els serveis públics, com la educació, són un bé de tots i el polítics només són gestors del mateixos.

Sembla que els Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Reus juguen a dir que ha sigut una decisió unilateral de l’altre, ja ho diuen: la primera víctima als conflictes és la veritat, però el cert es que encara estan a temps de rectificar, uns o altres, i demostrar que realment els importa la opinió de les mares i pares de 6è deixant que, al igual que s’ha fet altres anys, puguem decidir lliurement el centre on volem portar les nostres filles i fills. Si consideren que no han patit prou amb les retallades a educació dels últims anys, continuïn actuant així.

En qualsevol cas l’Ajuntament de Reus té una responsabilitat doble, com a membre de la Taula Mixta i com a defensor dels nostres interesos que ha de ser. La Sra. Sardà, Regidora d’Ensenyament, i el Sr. Pellicer, Alcalde de Reus, encara estan a temps de demostrar que realment aposten per la escola pública i defensen els interesos dels Reusencs o si en realitat no els importa gens ni mica, que és el que ara mateix sembla.

Hoy: Enrique cuenta con tu ayuda

Enrique Martín necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Reus: Volem poder escollir centre de la ESO a Reus curs 2018-2019». Únete a Enrique y 619 personas que ya han firmado.