Sí, a l'Hermitage Barcelona.

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 5.000!

Els veïns i veïnes de la Barceloneta, que vivim, treballem i gaudim dia a dia del nostre entorn, volem manifestar-nos sobre la ubicació del Museu Hermitage dins del projecte de nova bocana del Port de Barcelona/Barceloneta.

Amb el projecte urbanístic de reestructuració de la nova bocana del Port de Barcelona i l'espai situat al final del Passeig Joan de Borbó es va presentar el projecte d'ubicar-hi la primera delegació a nivell mundial del Museu de l'Hermitage de Sant Petersburg, un dels principals centres culturals del món.

La darrera versió del projecte presentada inclou una millorada proposta del disseny i de la destinació del recinte. Deixant resolts alguns aspectes que a la seva proposta inicial presentada als veïns i entitats de la Barceloneta quedaven afectant el barri, com la mobilitat, afluència turística i exclusió de l'entorn.

Ara, redefinit, creiem que és una aposta de futur perquè la imatge del barri recuperi certa dignitat després que darrerament sols aparegui als mitjans per mostrar accions de decadència i pèrdua d'identitat.

Addicionalment, el projecte inclou rehabilitació a la zona, desplaçament de turisme invasor per altre de respecte i amb ganes de conèixer l'entorn, limita l'accés al transport públic deixant-lo a la banda Port Estació Marítima i no afectant la mobilitat i accessibilitat, la implicació del Port en més projectes de la zona com pot ser la llançadora maritima d'enllaç Barceloneta-Maremàgnum, oferta de llocs de treball de diferents tipologies i confirmació que les empreses implicades en la instal·lació de l'edifici i rehabilitació de la zona els hi sigui obligada la contractació de persones i proveïdors locals, col·laboració amb les escoles per activitats pels alumnes i espais per promoció dels artistes locals, així com sinergies amb les diferents entitats del barri.

Al nostre parer, el projecte representa una alternativa sòlida i a curt termini que treballa a favor dels nostres objectius de transformar i recuperar el barri pels veïns i conciutadans de la ciutat, i a més ens fa sentir orgullosos que una institució cultural tan important, s'hagi decantat per la Barceloneta davant d'altres opcions internacionals.

Per aquests motius, els sotasignats d'aquest manifest donem suport al projecte Museu de l'Hermitage dins la delimitació del barri de la Barceloneta pels valors de canvi i aspectes de benefici per a la vida cultural, social, econòmica, urbanística i de prestigi que pot aportar al barri i a la ciutat.

Per això, demanem a l'Ajuntament de Barcelona que recolzi la iniciativa.

Entitats adherides al MANIFEST SOBRE EL PROJECTE DEL MUSEU HERMITAGE A LA NOVA BOCANA DEL PORT DE BARCELONA:

- ASSOCIACIÓ DE VEÏNS BARCELONETA
- ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS I INDUSTRIALS DE LA BARCELONETA
- CONFRARIA DE PESCADORS DE LA BARCELONETA
- CLUB NATACIÓ ATLÈTIC-BARCELONETA
- GRUP DE PINTORS DE LA BARCELONETA
- IES JOAN SALVAT-PAPASSEÏT
- LA SALLE BARCELONETA
- INS NARCÍS MONTURIOL
- ESCOLA MEDITERRÀNIA
- CENTRE DE FORMACIÓ D’ADULTS BARCELONETA
- FILLES DE LA CARITAT-SANTA LLUÏSA DE MARILLAC
- GEGANTERS, GRALLERS I BESTIARI DE LA BARCELONETA
- ASSOCIACIÓ AMICS DELS GEGANTERS RAMON I LOLA
- ASSOCIACIÓ AMICS DELS GEGANTERS DEL PI
- GEGANTS DE LA PARRÒQUIA DE SANT PERE DE LES PUEL·LES
- FESTES DE SANT ROC
- FEDERACIÓ D’ENTITATS DE CULTURA POPULAR I TRADICIONAL DE - BARCELONA VELLA (CASA DELS ENTREMESOS)
- RESTAURANT LA GAVINA – HOSTRESS, SL
- RESTAURANT L’ÀRRÒS
- ROS BOMBON, SL
- ASSOCIACIÓ DEL CENTRE GASTRONÒMIC DEL PALAU DE MAR
- ASSOCIACIÓ DE COMERCANTS DEL BORN-RIBERA
- BARNA CENTRE BARRI GÒTIC
- ASSOCIACIÓ CATALANA DE L’EMPRESA FAMILIAR DEL RETAIL – COMERTIA
- AGRUPAMENT DE BOTIGUERS I COMERCIANTS DE CATALUNYA
- ÒPTIQUES COTTET
- RUTES MARCO POLO
- UNIÓ D’EIXOS COMERCIALS TURÍSTICS – BARCELONA OBERTA
- PIMEC COMERÇ BARCELONA

Hoy: Associació veïns de la Barceloneta cuenta con tu ayuda

Associació veïns de la Barceloneta necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Barcelona: Sí, a l'Hermitage Barcelona.». Únete a Associació veïns de la Barceloneta y 3.064 personas que ya han firmado.