DENEGADA la subvenció cultural a Microteatre Barcelona

0 personas han firmado. ¡Ayuda a conseguir 7.500!

Si has arribat a aquest manifest, és perquè o ets públic/actor/director/dramaturg de la nostra sala i ja saps que tenim un problema, o bé la casualitat, xarxes i/o l'interès perquè el món funcioni una mica millor t'ha portat fins aquí... encara que amb el titular ja tinguis prou per signar, et demanem que facis la lectura completa d'aquest llarg i detallat manifest. En aquest cas, aquest gran problema no ens hi ha permés ser ni micro, ni ser breus.

Al juliol del 2015 Microteatre Barcelona va obrir les seves portes després de molts mesos de cerca de fons econòmics. Aquesta fita es va aconseguir a través d'estalvis personals, petites aportacions de patrocinadors privats i principalment un crèdit bancari que va suposar més de la meitat del pressupost.

La il·lusió d'una nova manera de fer les coses, de crear un lloc que fos la casa de tots i totes. Un teatre on els actors, directors i dramaturgs poguessin oferir a l'espectador les seves propostes a un preu tan assequible que es convertís en un teatre a l'abast de tothom... tot això i més, va portar a la creació de Microteatro por Dinero a Madrid. L'èxit va ser tan rotund que gradualment va anar apareixent aquest format a moltes sales, espais i festivals de totes les ciutats. Avui dia les sales estables de Microteatre són presents arreu del món no com a franquícies, sinó com a moviment cultural. Teatre innovador, proper i, sobretot, econòmicament assequible.

Sabem perfectament allò de que el món de la cultura està patint greus problemes, com l'IVA o la crisi, que han suposat un descens de projectes teatrals i de públic, però fa dos anys Barcelona va decidir no resignar-se a aquesta situació. Vam decidir ser inconformistes. Vam decidir crear un petit somni col·lectiu: Microteatre Barcelona.

MICROTEATRE corre el risc de tancar. Tal com ho llegeixes. Ara t'expliquem perquè:
Cada any l'Ajuntament destina un pressupost per a cultura, una Subvenció en l'àmbit temàtic de cultura, i àmbit territorial de ciutat. De les 31 sales teatrals que han sol·licitat aquest suport econòmic només a Microteatre Barcelona li ha estat DENEGAT (en espera de presentar-hi al·legacions), amb una nota de tall de 3,47, tal com publica el Butlletí Oficial Provincial entre les pàgines 111 i 131.

Tot i que és una decisió lícita del nostre ajuntament, ens sentim en la necessitat d'expressar la nostra decepció i la nostra pena. Ens preguntem el perquè d'aquesta decisió. És que no som un teatre més de la nostra ciutat?

Necessitem la teva ajuda. Volem donar a conèixer, d'una forma positiva i constructiva, que una sala que té uns 4000 espectadors cada mes, que dóna feina a uns 100 actors/directors/dramaturgs cada trimestre i que ha representat 200 micro-obres en dos anys, i que, a xarxes socials o Google té puntuacions i valoracions de públic d'entre 4,5 i 4,8 sobre 5, és un teatre estimat, un teatre necessari. Ajuda'ns, si us plau. MICROTEATRE ÉS UN TEATRE.

Aquest 2017, Microteatre Barcelona ja té exhaurits els fons propis i crèdits privats i en conseqüència ja no pot assolir la facturació mensual que suposa el seu espai, l'equip humà de treballadors i la programació estable.

A primers d'any, desafortunadament, ja vam tancar la programació infantil per manca de recursos econòmics. Ens trobem a les portes del final del somni. Volem poder comptar amb aquesta subvenció pública, per part de l'Ajuntament, exactament igual que la resta de sales que l'han obtingut. Barcelona necessita tots els seus teatres i Microteatre és un més dins el mosaic cultural de la ciutat.

Ara farà dos anys, Llibertat Ribera, actriu catalana i gracienca, que es va enamorar del projecte madrileny des dels seus inicis, va decidir finançar-lo i portar-lo a Barcelona. Així la ciutat gaudiria del format Microteatre de manera permanent i professional.

L'objectiu era evitar l'aparició d'espais mal gestionats i fraudulents (com el que es va donar al barri del Raval) que va deixar desenes de professionals del sector afectats d'impagament, entre ells la pròpia Llibertat Ribera. L'objectiu era, de nou, empoderar-nos com a col·lectiu. Ser motor del canvi.

On hi havia una antiga sabateria, va aparèixer un nou espai teatral professional a Barcelona. L'Ajuntament ens va donar suport econòmic per cobrir part de les obres d'adequació del local i una petita aportació per dur a terme la primera temporada de programació, però això no s'ha repetit aquest any 2017, l'ajuda econòmica a Microteatre ens ha estat denegada.

Que és Microteatre? És teatre professional de qualitat i de curta durada, representat en un espai petit i per a un públic reduït que paga una entrada també reduïda, a proporció de les característiques d'aquest format. Una companyia necessita menys temps per assajar peces de 15 minuts i menys recursos per aconseguir una escenografia que ompli la sala. Tot això, fa possible, la creació continua de projectes, la seva representació pública amb retorn econòmic i, que aquest meravellós format sigui la llavor de moltes grans històries que després podran créixer amb més seguretat. Així és com moltes microobres s'han convertit en teatre convencional (o de llarga durada) o fins i tot en projectes audiovisuals.

Microteatre és Barcelona. Això ja és inevitable.

Ara volem que qui no ens considera teatre, ho faci. Fes-te un vídeo de menys d'un minut, dient per què Microteatre t'agrada i perquè no vols que tanqui... fes twits, Instagrams, Facebooks, sempre en positiu, explicant perquè Microteatre també és Barcelona. Signa i comparteix aquesta petició. Ajudem-nos entre tots. Barcelona vol el seu Microteatre perquè Microteatre Barcelona és TEATRE.

Utilitza el hashtag #MicroteatreEsTeatre

Gràcies, per fer que el somni segueixi viu.

Hoy: Microteatre Barcelona cuenta con tu ayuda

Microteatre Barcelona necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament de Barcelona: DENEGADA la subvenció cultural a Microteatre Barcelona». Únete a Microteatre Barcelona y 5.220 personas que ya han firmado.