Petición cerrada

Volem Fibra optica a Oliana (Alt Urgell)

Esta petición ha conseguido 278 firmas

Recollida de signatures per que l´ajuntament d´Oliana (Alt Urgell) es posi en contacte amb empreses com Alt Urgell Fibra (la Seu d´Urgell) o Adamo (Lleida Capital) per a poder planificar i gestionar la instalacio d´una red moderna i actualitzada de fibra optica i poder gaudir d´una conexio de banda ampla a internet amb uns preus justos i dignes del segle XXI i de pas donar feina a empreses de la comarca o provincia. Cal remarcar que aquestes empreses ja han portat la fibra optica a petits pobles com a Arfa, Montferrer, el Pla de Sant Tirs en el cas de Alt Urgell Fibra i Alcoletge, Almenar i molts mes poblets de la plana de Lleida en el cas de Adamo.

Actualment nomes ens podem conectar mitjançant la red telefonica de coure amb una potencia maxima de 10Mb teorics, que en realitat a les cases mes proximes  la central nomes els arriven 7-8mb reals i va disminuint a mesura que s´allunyen de la central, i la red de coure no s´ha rehabilitat mai (amb una red de coure moderna i actualitzada es poden a arribar als 20Mb simetrics, pero com la red Olianesa de telefonica es de fa mes de 30 anys tenim la conexio mes cara i mes dolenta.

Els Ajuntaments de Coll de Nargo i Organyá estan actualment col.laborant amb aquestes empreses per tal de tenir una red de fibra optica estable avans del estiu.

Una xarxa moderna de fibra optica a Oliana beneficiaria tant a particulars com a PYMES, i els pobles de la Vall d´Oliana tambe es beneficiarien de aquesta conexio de banda ampla.

La altra solucio es esperar que per el seu natural Telefonica faci arribar la fibra a la nostra vall, que com esta molt lluny de tots els nuclis que actualment disposen de  fibra ( La Seu d´Urgell, Ponts, Solsona, Tremp) i com es una gran inversio i no som molts milers de clients no els surt rentable i ho deixen per el ultim i ho van retrasant cada cop mes, la data prevista per que arrivi la fibra a Oliana per el seu "natural" es com a minim passat el any 2020 segons les fonts oficials.

AIXI QUE SI VOLEU UNA CONEXIO DIGNA DEL SEGLE XXI A UN PREU LLOGIC A OLIANA, FIRMA I PASSA-HO A LES TEVES AMISTATS!!!

Hoy: Fibra Optica per Oliana cuenta con tu ayuda

Fibra Optica per Oliana necesita tu ayuda con esta petición «Ajuntament d´Oliana: Volem Fibra optica a Oliana (Alt Urgell)». Únete a Fibra Optica per Oliana y 277 personas que ya han firmado.