Adnan AtayBursa, Türkiye
17 Mar 2021


Zonguldak’ta yüzlerce anıt ağaç ve tarihin izlerini taşıyan yapılar bulunduğu için SİT alanı olan Fener Mahallesi’ndeki arazi 2018 yılında TÜGVA ya tüm itirazlara rağmen alelacele devredilmişti. İlginçtir ki aynı bölge 05.01.2021 de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın 15009 sayılı oluru ile bu defa da SİT alanı olmaktan çıkarılıp “ Doğal Sit-Sürdürülebilir Koruma ve Kontrollü Kullanım Alanı” gibi çok belirsiz ve her türlü riske açık bir statüye dönüştürülmüştür. Zonguldak ile özdeşlemiş ve her Zonguldaklı’nın ya da yolu Zonguldak’a düşmüş herkesin gönlünde ve zihninde çok güzel anıların parçası olmuş, şehrin kimliği ve yaşamsal değeri olan Fener’in yok olmaması için hepinizin desteğine ihtiyacımız var. Fener yalnızca Zonguldak’ın değil hepimizindir, bu gibi değerler şahısların değil tüm halkındır ve öyle kalmalıdır; ayrıca doğal yaşamı, tarihi mirası savunmak da hepimizin gelecek nesillere ve doğayı paylaştığımız tüm canlılara karşı olan borcumuzdur. Ülkemizin dört bir yanında yaşanan doğa katliamlarının bir yenisini Fener Mahallesi SİT alanında yaşamamak için desteğiniz çok önemli. Yaşanılan mekanları ve toprakları değerli yapan üzerlerine kurulan yüksek rant getiren kimliksiz yapılar değil, geçmişten gelen ve herkesin gönlünde farklı izleri olan yaşanmışlıklar ve anılardır. Doğal ve tarihi mirasımızı, toprağımıza olan gönül bağımızı , anılarımızı yok olmaktan hep birlikte kurtaralım.

Teşekkürler, iyi günler.

Copy link
WhatsApp
Facebook
Nextdoor
Email
X