Petitioning Smartphone Manufacturers

Smartphone Manufacturers: we want modern ANDROID Smartphones with physical keyboard (Slider) !

English (German version below) :

By starting this petition we strive to convince vendors (Samsung, Motorola, LG, HTC, SONY, etc.) to develop new Android powered smartphones with a physical keyboard (QWERTY slider).

Customers who are not willing to use touchscreen input methods have no option but to stick with their antiquated devices as in some regions no modern smartphones are released featuring a hardware keyboard. This is inacceptable from our point of view as physical input is still a necessity for advanced and convenient communication; especially in business scenarios, touch typing can never be an adequate replacement.

Some European customers are even willing to buy used recent devices on eBay and other platforms and import them from North America at their own risk, sometimes including hardware modifications (i.e. custom soldered SIM card slot).

With this petition we seek to demonstrate to the smartphone vendors that there are in fact a lot of potential customers willing to acquire such devices, hoping the companies will understand the market potential and launch new, modern Android powered smartphones coming with a hardware keyboard and slider mechanism.

Please vote for us if you share our interest!

Deutsch:

Wir wollen die großen Smartphone-Hersteller (Samsung, Motorola, LG, HTC, SONY, etc.) davon überzeugen, moderne Android-Geräte mit einer integrierten Hardwaretastatur anzubieten (QWERTZ/QWERTY Slider).

Kunden, die keine Bildschirmeingabe verwenden wollen, können derzeit kein aktuelles Gerät erwerben, da in der jeweiligen Region keine neuen Modelle mehr angeboten werden. Das ist aus unserer Sicht nicht akzeptabel, da eine echte Tastatur nach wie vor unersetzlich für umfangreichere und bequeme Kommunikation ist. Speziell im geschäftlichen Umfeld wird die Eingabemethode mittels Hardwaretastatur geschätzt.

Einige europäische Kunden erwerben derzeit unter Verzicht auf Garantie aus Nordamerika gebrauchte Geräte und importieren diese anschließend; ggf. wird dazu sogar eine Hardwaremodifikation in vorgenommen (etwa das Auflöten eines SIM-Kartenslots).

Mit dieser Petition hoffen wir, ausreichend Unterstützer finden zu können, um die Marktbedarfe in Europa nach Android-Geräten mit physikalischer Tastatur aufzeigen zu können. Den Herstellern aufgezeigt werden, dass das Potenzial von modernen Smartphones mit Hardwaretastatur größer ist als eine bloßes Nischenprodukt.

Bitte unterstützen Sie daher diese Petition mit Ihrer Stimme, um uns in unserem gemeinsamen Interesse voranzubringen.

Letter to
Smartphone Manufacturers
By starting this petition we strive to convince vendors (Samsung, Motorola, LG, HTC, SONY, etc.) to develop new Android powered smartphones with a physical keyboard.

Please vote for us if you share our interest!

Deutsch:

Wir wollen die großen Smartphone-Hersteller (Samsung, Motorola, LG, HTC, SONY, etc.) davon überzeugen, moderne Android-Geräte mit einer integrierten Hardwaretastatur anzubieten.