Petition update

OPERA-Experiment: Bürgeranfrage an das Albert Einstein Institut

Jocelyne Lopez
Germany

Apr 6, 2017 — Nachdem wir seit 2012 mit zwei Bürgeranfragen nach Informationsfreiheitsgesetz einzig durch die Einschaltung unseres Rechtsanwalts von der Bundesbehörde PTB die Bestätigung erhalten haben, dass der Sagnac-Effekt zur Synchronisation der Uhren bei dem OPERA-CERN Neutrinoexperiment 2011 berücksichtigt wurde, habe ich am 24.03.2017 eine Anfrage nach Informationsfreiheitsgesetz an das Albert Einstein Institut gerichtet, zur Klärung der Widersprüche, die sich aus meiner Sicht bei der Interpretation der Ergebnissen dieses fragwürdigen Experiments ergeben, siehe:

===========================================

ENGLISH VERSION:

CITIZENS' ENQUIRY, IN KEEPING WITH THE FREEDOM OF INFORMATION ACT, RELATING TO THE OPERA EXPERIMENT

After having finally received a response from the PTB [German Federal Agency for Physics and Technology] to two questions put in 2012 in the context of the German Freedom of Information Act a response that came only after the matter had been placed in the hands of our lawyer it was confirmed that the Sagnac effect had been taken into account in the synchronization of the clocks used in the OPERA-CERN neutrino experiment in 2011. On 24.03.2017 I therefore asked the Albert Einstein Institute, in keeping with the Freedom of Information Act, to clarify the contradictions arising, in my view, from the interpretation of the results of this dubious experiment, please look at: