Xavier Trias Alcalde de Barcelona: Modificació de "plaza España" per la Plaça del Doctor Moisès Broggi
  • Petitioned Xavier Trías

This petition was delivered to:

Alcalde de Barcelona
Xavier Trías

1. Francesc Beltran
    2. Petition by

Barcelona, Japan

Volem que totes les "plaza España" a Catalunya, passin a anomenarse Plaça del Doctor Moisès Broggi!

No cal dir que aquesta petició es fa per la gran trajectoria en tots els camps de la gran personalitat que ha sigut i tot el que ens ha deixat el Doctor Moisés Broggi.

To:
Xavier Trías, Alcalde de Barcelona
Modificació de "plaza España" per la Plaça del Doctor Moisés Broggi

Sincerely,
[Your name]

Recent signatures

1. Ateneu

Petition Organizer

Si vols saber qui va posar-li Pl Espanya i quant no et perdis el gran reportatge de Dani Serra Torra (@daniserratorra): http://www.tv3.cat/videos/4573253/Ateneu-La-porta-de-les-idees
      Garantit que t'agradarà! :-)
      Signa la petició i deixa el teu comentari.

Ateneu. La porta de les idees - Televisió de Catalunya

Un apassionant viatge a través de revoltes, revolucions, guerres, períodes d'esplendor i decadència d'una entitat que va saber generar i alhora reflectir els grans canvis socials i culturals que han succeït en els últims 150 anys.

2. Reached 10,000 signatures
    3. Resposta a la petició del Sr Agustí Esparducer del Ajuntament de BCN.

volgut/da ciutadà/na,

Responem a la vostra comunicació rebuda el 08 de maig de 2013, amb codi 1755QCZ, en la qual feu un suggeriment sobre el tema nomenclatura de carrers.

Donem resposta a la proposta que vostè ens va fer arribar ahir, de canviar l'actual denominació de plaça d'Espanya per plaça de Moisès Broggi. En aquest sentit, li comunico que aquesta proposta serà presentada a la Ponència del Nomenclàtor durant la seva pròxima sessió a celebrar en el decurs del primer semestre d'enguany, per al seu estudi i valoració.
      Posteriorment, ens tornarem a posar en contacte amb vostè per a fer-li saber l'acord pres.

Rebi una salutació ben cordial.

4. Reached 9,000 signatures
    5. Volem la teva participació activa

Petition Organizer

Ajuda'ns a convertir aquest projecte en realitat. Dona a conèixer aquest enllaç entre amics, família, companys. Demana'ls que signin; es per una causa noble i justa.
      Ens caldran moltes, moltísimes signatures si volem assolir l'objectiu, però entre tot/es podem. Gràcies.

6. Reached 7,500 signatures
    7. Premis i reconeixements

Petition Organizer

L'any 1981 fou guardonat amb la Creu de Sant Jordi concedida per la Generalitat de Catalunya, i així mateix també ha estat guardonat amb la Medalla d'Or de Barcelona. El juliol de 2008 també fou guardonat amb el Premi Nacional a la Trajectòria Professional i Artística concedit per la Generalitat de Catalunya en reconeixement a «la seva dilatada i prestigiosa carrera com a cirurgià i el seu compromís ètic i social». També a l'any 2008 va ser guardonat amb la Medalla d'Or de la Generalitat de Catalunya.

El 2009 l'Institut d'Estudis Mèdics (IEM) el nomena, a la Sala de Cròniques de l'Ajuntament de Barcelona, padrí del Màster en Assistència Integral en Urgències i Emergències, per a medicina i infermeria, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

8. Reached 6,000 signatures
    9. Trajectòria

Petition Organizer

Moisès Broggi i Vallès continuà, però, amb la seva tasca professional, primer a Terrassa i posteriorment en diversos centres de Barcelona, destacant per la seva tasca assistencial. Fou actiu fins a la dècada de 1980. Al llarg de la seva carrera fou nomenat President de la Comissió de Deontologia del Col·legi de Metges i fou membre fundador de l'Associació Internacional de Metges per a la Prevenció de la Guerra Nuclear (IPPNW), entitat guardonada amb el Premi Nobel de la Pau l'any 1985. També treballà en l'estudi de l'anatomia quirúrgica i fou un dels impulsors de la bioètica a Catalunya.
      L'any 1966 va esdevenir membre de la Reial Acadèmia de Medicina de Barcelona, de la qual en fou nomenat president el 1980. També tingué el títol de president d'honor de l'Institut Borja de Bioètica i de l'Institut Mèdic Farmacèutic.

10. Reached 5,000 signatures
    11. Hospital Clínic

Petition Organizer

Treballant a l'Hospital Clínic, hi fundà el servei d'urgències, que representà el primer servei d'urgències de vint-i-quatre hores de tot l'Estat espanyol. Fou destituït, però, de tots els seus càrrecs oficials sent sotmès a un procés de depuració per part del règim franquista. Va ser sotmès a un Tribunal Sumaríssim, que el va inhabilitar per al servei públic.

12. Reached 4,000 signatures
    13. A la guerra civil

Petition Organizer

Durant la Guerra Civil Espanyola va participar en el bàndol republicà, implicant-se en l'equip mèdic de les Brigades Internacionals. Durant aquest període va implantar un dels tres avenços mèdics ideats durant la guerra, els quiròfans mòbils. Al finalitzar la guerra va ocupar una plaça a l'Hospital de Vallcarca de Barcelona, per esdevenir posteriorment cirurgià de l'Hospital Clínic de Barcelona

14. Reached 3,000 signatures
    15. Diari digital directe.cat

Petition Organizer

A la seva portada, el diari digital: http://www.directe.cat publica un banner que al punxar-lo porta al lector directament a aquesta pàgina convidan-lo a afegirse amb la seva signatura.

Com explico mes avall, l'idea d'obrir aquesta petició la vaig tenir després de llegir el seu article editorial.

Lo millor es que ací ens trobem tots en un projecte comú: Qui va tenir l'idea, qui va obrir la petició, els que la signen i tan debò si afegeixin mes mitjans de comunicació que valorin com es mereix el nostre estimat Dr. Moisès Broggi per la seva trajectòria i aportacions tan socials com humanes.

Es tot això el que ens porta a movilitzar-nos per tal que les places en general mes grans i importants de les nostres ciutats, portin el seu nom i no el de España.

Gràcies a totes i a tots.

16. Reached 2,500 signatures
    17. El 1941 Moisès Broggi es va casar amb Angelina, amb qui va tenir set fills.

Petition Organizer

Va estudiar Medicina a la Universitat de Barcelona, on es llicencià el 1931 sota la direcció d'August Pi i Sunyer i Joan Trias i Pujol, i on s'especialitzà en cirurgia, juntament amb Joaquim Trias i Pujol.

18. Reached 2,000 signatures
    19. Moisès Broggi i Vallès, BCN 18 de maig de 1908 – 31 de desembre de 2012

Petition Organizer

Va néixer el 18 de maig de 1908 a Barcelona, en un pis a la part alta de l'Eixample, concretament a l'actual carrer París, entre Balmes i Universitat (avui en dia, Enric Granados). L'any 1912, quan tenia quatre anys, tota la família es va traslladar a viure en una torre del barri barceloní de Sant Gervasi, al capdamunt del carrer Saragossa. Arran del canvi de residència, el canviaren d'escola i l'apuntaren a La Salle, dels Germans de la Doctrina Cristiana, prop de la plaça de Lesseps. Antoni Broggi, el seu pare, i Elisa Vallès, la seva mare, eren simpatitzants de la Lliga Regionalista, motiu pel qual passaven moltes tardes a la seu que tenia el partit al passatge de Mulet per a veure-hi representacions de teatre en català. En canvi, el seu germà Santiago era ferm activista d'Estat Català.

20. Reached 1,500 signatures
    21. e-notícies; diari digital.

Petition Organizer

Plaça d'Espanya o Plaça de Moisès Broggi? - Més edicions - e-notícies http://t.co/Dyx37zju

22. Reached 1,000 signatures
    23. En Ramon Vaquero de Girona @monvaquero proposa

Petition Organizer

Que totes les places de Espanya a Catalunya es diguin Dr. Moisés Broggi.

24. Reached 50 signatures

Supporters

Reasons for signing

• Guillem Oliver Trias BARCELONA, SPAIN
      • 9 months ago

poraue prefiero mill veces antes a una persona culta como ejemplo aue un pais de pandereta....

• Isabel de Pagès Pi CAMPRODóN, SPAIN
      • 12 months ago

Dr. Broggi quin gran home!!!

• mercè heras SPAIN
      • 12 months ago

el canvi de nom

• about 1 year ago

per que Espanya no respecta la meva identitat catalana i per que en Broggi va ser una gran persona,un català universal

• alexandre narbona BARCELONA, SPAIN
      • about 1 year ago

per fer desaparèixer el nom d'espanya d'una de les places més importants de barcelona

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.