Per una oficialitat plena de l'ús del valencià a l'Ajuntament d'Elx
  • Petitioned Mercedes Alonso

This petition was delivered to:

Alcadessa de l'Ajuntament d'Elx
Mercedes Alonso
Regidor de Cultura de l'Ajuntament d'Elx
Pablo Ruz
Cap de Relacions Institucionals d'Alcaldia
José Enrique Gomis

Per una oficialitat plena de l'ús del valencià a l'Ajuntament d'Elx

1. ACL El Tempir d'Elx
    2. Petition by

ACL El Tempir d'Elx

Elx, Spain

PER UNA OFICIALITAT PLENA DE L’ÚS DEL VALENCIÀ A L’AJUNTAMENT D’ELX

L’actual corporació municipal de l’Ajuntament d’Elx margina el valencià en totes les manifestacions institucionals tant en el nom de la ciutat, com en la retolació, impresos oficials, campanyes publicitàries… sense respectar la legislació lingüítisca vigent com un subjecte públic o privat més. Aquestes actuacions van en contra de l’oficialitat plena del valencià a tot el nostre terme municipal i, a més, suposen un atac frontal als drets lingüístics dels valencianoparlants de manera que l'Ajuntament, en comptes de ser-ne un garant, s’hi ha convertit en un entusiasta opositor.

Més informació en aquests enllaços:

El Tempir engega una nova campanya d'enviament de queixes al Síndic de Greuges arran de la nova retolació municipal en castellà

El Tempir s'oposa al nou model provincià dels premis literaris "Ciutat d'Elx" que ha impulsat la Regidoria de Cultura

"La mediocritat feta cultura", arran de la concessió del premi narratiu Café Marfil dins els "Ciutat d'Elx" a José Payá

El Tempir denuncia el tractament poc igualitari del valencià i del castellà en l'edició dels programes informatius de l'Escorxador

La Regidoria de Cultura de l'Ajuntament d'Elx projecta un film en castellà quan ho havia publicitat en valencià

El Tempir critica amb contundència la política lingüística del PP en una reunió amb la Regidoria de Cultura

El Tempir crea el grup "Per una retolació en valencià a Elx" a Facebook

Llancem una nova campanya a Twitter: piulades amb l'etiqueta "#esElx" i "ElnomesElx"

Es crea la "Plataforma per l'Ús del valencià a Elx" a fi de defensar l'ús institucional i oficial de la nostra llengua

Recent signatures

1. Reached 1,000 signatures

Supporters

Reasons for signing

• over 1 year ago

Mi familia y yo somos de Murcia y vinimos a Elche en busca de trabajo. Consideramos que las lenguas cooficiales, como el catalán, forma parte de una diversidad cultural que hay que cuidar y mantener. Si España tiene un tesoro es su diversidad cultural y lingüística.

• Jaume Escales i Tous FAIRFIELD, NJ
      • over 1 year ago

Perquè som un poble...Han de demanar els veïns de Majadahonda que el Castellà sigui plenament oficial? Els ho proposam? Vergonya.

• over 1 year ago

Perque la llengua es la llengua i elx es el PV!

• Sebastiá Llufriu AMSTERDAM, NETHERLANDS

És un dret per a tots.

• over 1 year ago

Perquè és la llengua del País Valencià i hem de fomentar i aconseguir dur a terme el procés de normalització lingüística, natural en altres països, però, tan qüestionat, malauradament, en aquest.

REPORT THIS COMMENT:

Develop your own tools to win.