• Petitioned Mundo Marino, Presidente, Director.

This petition was delivered to:

Mundo Marino, Presidente, Director.

Stop this cruelty and awareness OUR planet!!!

1. Leandro Miguel Mauro
    2. Petition by

Leandro Miguel Mauro

Buenos Aires, Argentina

I just signed the following petition addressed to: Mundo Marino.

Mundo Marino debe darle a Kshamenk una mejor vida

El encierro está deteriorando a esta orca, víctima del cautiverio, y actualmente Kshamenk no coopera con sus entrenadores, está frustrado sexualmente, enojado y deprimido. Creemos que Kshamenk es un buen candidato para reinsertarse en el medio natural, por varios motivos. De acuerdo a la información de la que disponemos, Kshamenk tenía entre cinco y seis años de edad al momento de la captura, lo que significa que tuvo varios años para ganar la experiencia necesaria para sobrevivir en la naturaleza, alimentarse por sus propios medios, navegar, comunicarse y usar su sonar.

Kshamenk es hostil hacia los entrenadores. En efecto, no quiere saber nada con las personas. El hecho que Kshamenk no haya desarrollado lazos con los seres humanos durante el tiempo que pasó en cautiverio, favorecerá su reinserción en el medio silvestre.

A diferencia de otras orcas cautivas que conocemos, Kshamenk no es una orca residente. Kshamenk es una orca transeúnte y, por lo que sabemos, una de las pocas orcas transeúntes mantenidas en cautiverio en el mundo. Esto significa que Kshamenk podría integrarse a otro grupo aunque no sea su manada original, y tiene una gran posibilidad de conectarse con alguna de las varias orcas transeúntes que frecuentan el sitio elegido para su rehabilitación y liberación.

Kshamenk llega a dar más de 500 vueltas por hora en su pileta mucho menor al tamaño que necesita.

Favor de construir una piscina mas grande para Kshamenk y no otro acuario en Uruguay.

The enclosure is deteriorating to this killer whale, victim of captivity, and now Kshamenk does not cooperate with his trainers/coaches, sexually frustrated, angry and depressed. We believe that Kshamenk is a very good candidate to reintegrate into the wild for various reasons. According to information we have, Kshamenk was between five and six years old at the time of capture, which means he had several years to gain the experience necessary to survive in the wild, feeding on their own, navigating , communicate and use their sonar.

Kshamenk is hostile to the trainer. In fact, wants nothing to do with people. The fact that Kshamenk has not developed ties with humans during his time in captivity, and foster their reintegration into the wild.

Unlike other captive orcas we know of, orca Kshamenk is not a resident. Kshamenk orca is a bystander and, for all we know, one of the few transient orcas in captivity in the world. This means that Kshamenk could join another group if only his pack original, and has a great ability to connect with several of the transient orcas that frequent the site chosen for rehabilitation and release.

Kshamenk will swim more than 500 turns per hour in his pool which is much smaller than the size you need for a whale this size.

Sincerely,

Mauro, Leandro Miguel.

To:
Mundo Marino, Presidente, Director.
Stop this cruelty and awareness OUR planet!!!

Sincerely,
[Your name]

Recent signatures

Supporters

Develop your own tools to win.